اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

۱۸۰ بنای غیرمجاز در استان بوشهر تخریب شد

دادستان کل استان بوشهر گفت: خوشبختانه در سال گذشته با تلاش‌های صورت گرفته توانستیم هزار و ۴۲۴ هکتار از اراضی ملی را کشف و برگردانیم و همچنین ۱۸۰ مورد بنا غیر مجاز در استان داشتیم که تخریب شد که این امر نشان دهنده‌ حضور موثر دادگستری است.

۱۸۰ بنای  غیرمجاز در استان بوشهر تخریب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان کنگان، محمد جمالی ظهر امروز در جلسه تکریم و معارفه دادستان شهرستان کنگان اظهار داشت:مسؤولیت یک امانت الهی است و باید در حفظ و ادای بهتر این امانت به خوبی تلاش کنیم.

امام جمعه اهل سنت شهر کنگان افزود: باید بدانیم که این سمت‌ها خدمت به نظام است و به این خدمت باید افتخار کنیم تا مردم را نسبت به نظام راضی کنیم.

وی ادامه داد:ویروس منحوس کرونا امروزه تمامی ابرقدرت‌های مدعی و ظالم جهان از جمله آمریکا را از پا در آورده که این یک عذاب الهی است.

قوه قضاییه رکن اصلی ایجاد امنیت است

فرماندار شهرستان کنگان نیز در این جلسه با بیان اینکه قوه قضاییه رکن اصلی ایجاد امنیت است اظهار داشت:خوشبختانه تعامل خوبی در قوه قضاییه شهرستان و شورای تامین وجود دارد که این امر در رفع و جلوگیری از بسیاری از مشکلات شهرستان موثر بود.

سیدعلی پاک‌نژاد افزود: تلاش‌های قوه قضائیه شهرستان کنگان در ایجاد صلح و امنیت و همچنین احقاق حقوق عامه مردم ستودنی است.

وی با تاکید بر عدالت خواهی ادامه داد: یکی از خواسته‌های مهم مردم که باید به صورت جدی پیگیری و مورد تاکید قرار گیرد عدالت خواهی است.

پاک‌نژاد گفت: احکام قضات در فرهنگ سازی بسیار موثر است که باید در صادر کردن آراء و احکام خود به خوبی دقت کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان کنگان از تلاش های دادستان سابق شهرستان تشکر کرد و گفت: دادستان سابق یک فرد با تجربه و توانمندی است که خوشبختانه با دستورات ایشان در حوزه‌های مختلف از وقوع مشکلات احتمالی جلوگیری کرد.

وی با اشاره به موقعیت حساس شهرستان کنگان عنوان کرد: از دادستان جدید خواست که در حوزه‌های مختلف از جمله مطالبات کارگری، زمین خواری، مبارزه با قاچاق، مبارزه با تخلف در بیت المال و.. با جدیت ورود کنند و با متخلفین برخورد شود.

پاک‌نژاد با ابراز خرسندی از کم بودن جرائم خشن در شهرستان کنگان عنوان کرد: تسریع در پرونده‌های موجود در دادگستری و تکریم ارباب رجوع در اولویت باشد.

علی حسن پور نیز در این جلسه گفت: باید تلاش کنیم که یک قوه قضاییه فعال و قوی داشته باشیم و منتظر مراجعه شاکی به دادگستری‌ها نباشیم بلکه خودمان با ورود به حوزه‌های مختلف علاوه بر آگاه سازی مردم با حقوق و ظایف خود بتوانیم تخلفات صورت گرفته را شناسایی و پیگیری کنیم.

وظیفه پیگیری حقوق عامه بر عهده دادستان‌ها است

دادستان عمومی و انقلاب بوشهر افزود: برای پیگیری حقوق عامه نیازی به منتظر ماندن شاکی نباشیم با توجه به اینکه تخلف در این حوزه گسترده، انواع مختلفی دارد لذا خود دادستان‌ها با ورود به حوزه‌های مختلف این تخلفات را شناسایی و نسبت به پیگیری آن‌ها اقدام کنید.

وی ادامه داد: برخی افراد در این شرایط کرونا با حضور در تجمعات و یا برگزاری مراسم مختلف حقوق عامه مردم را نقض می‌کنند که این وظیفه دادستان است که باید ورود کند و جلوی این تخلفات را بگیرد.

وی عنوان کرد: خوشبختانه در سال گذشته با تلاش‌های صورت گرفته توانستیم هزار و ۴۲۴ هکتار از اراضی ملی را کشف و برگردانیم و همچنین ۱۸۰ مورد بنا غیر مجاز در استان داشتیم که تخریب شد که این امر نشان دهنده‌ حضور موثر دادگستری است.

نظارت جدی بر اجرای درست قانون

دادستان عمومی و انقلاب بوشهر گفت: یکی دیگر از وظایف دادستان‌ها نظارت بر اجرای درست قانون اساسی است که باید در این زمینه نظارت جدی داشته باشند و همچنین مردم به کمک قوه قضائیه بشتابند تا بتوانیم در احقاق حقوق مظلومان به خوبی عمل کنیم.

سید احمدی موسوی پور در این جلسه گفت: اتفاقا خوبی که در حوزه امنیتی و قضایی شهرستان رخ داد نشان دهنده‌ تعامل خوب شورای تامین شهرستان و همچنین همراهی و همدلی بقیه قضات شهرستان است.

دادستان سابق شهرستان کنگان عنوان کرد: عملکرد خود را به خداوند و مردم واگذار می‌کنم که امیدوارم اول خدا و دوم مردم از من راضی باشند.

وی ادامه داد: سعی ما بر این بود که دادگستری را در اذعان عمومی مرجع اعتمادسازی و آغوش امن مظلومان بسازیم که خوشبختانه تا حدودی در این زمینه موفق عمل کردیم.

موسوی پور گفت: خوشبختانه در سال گذشته با در نظر گرفتن کیفیت و کمیت توانستیم بیش از یک‌هزار پرونده را مختومه کنیم و همچنین از ابتدای سال جاری تا به اکنون ۱۳۰ پرونده دیگر مختومه شد.

وی گفت: خوشبختانه در زمینه های مختلف از جمله صیانت از حقوق عامه مردم، حفظ اراضی ملی، پیگیری مطالبات کارگری، حفاطت از محیط زیست و... با برنامه ریزی‌های خوب توانستیم اقدامات خوبی انجام دهیم.

کاهش ۸۰ درصدی تجمعات کارگری

دادستان سابق شهرستان کنگان گفت: با تشکیل کمیسیون کارگری قوی توانستیم مطالبات کارگران و حقوق آن‌ها را احقاق کنیم که این امر باعث شد تجمعات کارگری در شهرستان کاهش ۸۰ درصدی داشته باشد.

اکبر احمدی در این جلسه گفت: مردم سرمایه‌های این مملکت و نظام هستند و باید در تکریم و خدمت به این سرمایه بزرگ افتخار کنیم.

دادستان جدید شهرستان کنگان عنوان کرد: تکریم ارباب رجوع، تسریع در پیگیری پرونده‌های موجود در دادگستری، پیشگیری از وقوع جرم، مبارزه با زمین خواری و قاچاق و همچنین استفاده از ریش سفیدان و ظرفیت جوانان و نخبگان در ایجاد صلح و سازش از اولویت‌های من در این سمت هستند.

به گزارش فارس، در این مراسم از زحمات سیداحمدموسوی پور دادستان سابق کنگان تقدیر و با حکم آیت الله ابراهیم رئیسی، اکبر احمدی به عنوان دادستان جدید شهرستان کنگان منصوب شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول