اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

آماده‌سازی 803 تخت برای بیماران کرونایی کرمانشاه/ تالارهای عروسی همچنان تعطیل است

استاندار کرمانشاه، از آماده‌سازی 803 تخت برای بیماران کرونایی استان خبر داد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه قادر است روزانه یک‌هزار و 100 تست بگیرد.

آماده‌سازی 803 تخت برای بیماران کرونایی کرمانشاه/ تالارهای عروسی همچنان تعطیل است

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، هوشنگ بازوند امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری جلسه ستاد مبارزه با کرونا در استانداری کرمانشاه، اظهار داشت: استان کرمانشاه الان در پیک بیماری ویروس کرونا است که خوشبختانه این هفته سیر صعودی نداشته‌ایم و این نشان از همکاری مردم دارد.

وی از مردم خواست در رابطه با کرونا یک حالت عادی نداشته باشند و کرونا برای آن ها عادی نشود و اضافه کرد: کرونا یک ویروس بسیاربسیار خطرناک و ناشناخته‌ای است که تقریبا دنیا را گرفتار کرده، لذا نباید موضوع را عادی جلوه داد.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: اگر مردم همکاری کنند احتمال دارد 15 تا 20 روز آینده از این پیک عبور کنیم هر چند باید با کرونا زندگی کنیم.

وی تنها کار لازم برای عبور از این پیک را در استفاده از ماسک خلاصه کرد و گفت: استفاده از ماسک به معنای احترام به دیگران است، امیدوارم مردم به این موضوع توجه کنند، نیازی نیست که حتما از ماسک یک‌بار مصرف استفاده کرد از ماسک پارچه‌ای که قابل شست‌وشو هم دارد، می‌توان استفاده کرد.

بازوند درباره کاهش قیمت ماسک هم، افزود: فرمانداران و شهرداران مکان‌های را در جاهای پرتجمع در اختیار اداره کل صنعت، معدن و تجارت قرار دهند تا در آن‌جا ماسک را با قیمت پایین توزیع کنند.

وی با بیان اینکه امروز 465 نفر مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: الان 803 تخت برای پذیرش بیماران کرونایی در استان آماده شده است.

استاندار کرمانشاه تعداد تخت‌های آماده بخش آی‌.سی.یو استان برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا را 76 نفر اعلام کرد و گفت: 28 نفر هم به دستگاه اکسیژن وصل هستند که با این وجود نیز دستگاه اکسیژن‌ساز به اندازه کافی داریم.

وی سرپل‌ذهاب، کرمانشاه دالاهو و اسلام‌آباد غرب را به عنوان شهرهای قرمز استان به لحاظ شیوع ویروس کرونا معرفی کرد و گفت: اختیاراتی به استان‌های قرمز داده شد قرار بر این شد که اختیاراتی که مدنظر است به صورت مکتوب به وزیر کشور داده شود تا آن اختیارات را از وزارت کشور بگیریم.

بازوند از بسته شدن تالارها به مدت یک هفته دیگر خبر داد و گفت: در بحث تخطی از مصوبه تعطیلی تالارها، هشت تالار متخلف شناسایی و به دادستانی ارجاع داده شده‌اند.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه قادر است روزانه یک‌هزار و 100 تست بگیرد، اظهار داشت: از فردا اولویت برای گرفتن تست، با بیماران زمینه‌ای و بالای 60 سال است.

وی برگزار نشدن کلاس‌های حضوری دانشگاه جامع، علمی کاربردی، را از دیگر مصوبات جلسه ستاد مبارزه با کرونا در استان دانست و گفت: فرمانداران نباید اجازه برگزاری مراسم ختم و عروسی را بدهند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول