اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

احتمال بازگشت برخی محدودیت‌های کرونایی به سمنان/ تعداد مبتلایان رو به افزایش است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان از احتمال بازگشت برخی محدودیت‌های کرونایی به این استان خبر داد و گفت: تعداد مراجعان به بیمارستان‌ها در روزهای گذشته بیشتر شده است.

احتمال بازگشت برخی محدودیت‌های کرونایی به سمنان/ تعداد مبتلایان رو به افزایش است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، نوید دانایی ظهر امروز در دیدار با استاندار سمنان اظهار کرد: با آغاز روند مجدد صعودی ابتلا به کرونا در کشور، استان سمنان نیز شاهد افزایش شمار مراجعان سرپایی و رشد میزان مبتلایان به این ویروس است.

وی بیان کرد: در حال حاضر، ۵۵ بیمار مشکوک به کرونا در سه بیمارستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان بستری هستند که ۱۳ نفر از بستری‌شدگان در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان ادامه داد: احتمال دارد طی چند روز آینده با افزایش میزان مراجعه‌کنندگان به مراکز بهداشتی و درمانی استان، وضعیت رنگ شهرستان‌های استان تغییر کند.

دانایی بیان کرد: بی‌تردید، تلاش و اقدامات به هنگام ما در امروز، منجر به پیشگیری و کاهش ابتلا در روزهای آینده خواهد بود.‌

وی تصریح کرد: متأسفانه مشاهده می‌شود که میزان رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک به شکل چشمگیری در میان مردم کاهش یافته و این زنگ خطری برای سلامت عمومی مردم استان سمنان است.‌

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان گفت: برداشتن برخی محدودیت‌های کرونایی به‌منزله اتمام تهدید انتشار ویروس کرونا یا کاهش خطرات آن نیست.

دانایی بیان کرد: هر یک از شهرستان‌های استان سمنان از نظر شیوع کرونا در وضعیت‌های متفاوت و غیریکسان هستند و بنابراین نمی‌توان نسخه واحدی برای تمام شهرستان‌ها پیچید.‌

وی افزود: وضعیت استان سمنان در بسیاری از موارد تابع شرایط استان‌های مجاور از نظر شیوع کرونا همچون تهران، گلستان، مازندران و قم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان ادامه داد: در صورتی که طی چند روز آینده تغییری در روند رعایت نکات بهداشتی توسط مردم و وضعیت ابتلا به کرونا ایجاد نشود مجبور خواهیم شد تا برخی از محدودیت‌های کرونایی را مجدداً اعمال کنیم.

دانایی بیان کرد: افزایش آمار مثبت سرپایی در میان مراجعه‌کنندگان جهت آزمایش‌های تشخیص کرونا، نشان از چرخش ویروس و آلودگی محیطی دارد.‌

وی بیان کرد: تمام کارکنان بهداشت و درمان استان از آغاز شیوع کرونا خالصانه و عاشقانه تلاش کرده‌اند تا مردم در آرامش و آسایش باشند؛ اجباری شدن استفاده از ماسک در محل‌های پرازدحام و دستگاه‌های اجرایی، نقش بسزایی در کاهش شیوع و قطع زنجیره انتقال کرونا خواهد داشت.

انتهای پیام/74010/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول