اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

به‌کارگیری پهپادهای ترافیکی در محورهای مواصلاتی سمنان

جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان از به‌کارگیری تجهیزات مدرن و نوین به‌خصوص پهپادها در محورهای مواصلاتی استان سمنان برای پیشگیری از سوانح و تصادفات خبر داد.

به‌کارگیری پهپادهای ترافیکی در محورهای مواصلاتی سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سرهنگ سیدعلی میراحمدی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به مرگ سالانه هزاران نفر براثر سوانح رانندگی در جاده‌ها اظهار کرد: با اقدامات گسترده‌ صورت گرفته، خوشبختانه این موضوع در سال‌های اخیر روندی کاهشی به خود گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه حتی فوت یک نفر نیز بر اثر تصادفات برای پلیس بسیار سنگین و نگران و ناراحت‌کننده است، افزود: برنامه‌های گوناگون و متنوعی برای ارتقای فرهنگ ترافیک و نهادینه‌سازی رانندگی قانونمند در معابر شهری و جاده‌ها انجام شده که بسیاری از آن همچنان نیز در دست اجراست.

جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان ترویج رفتارهای پرخطر در رانندگی و اخلال در ترافیک شهری و جاده‌ای در قالب بازی‌های رایانه‌ای اشاره و تصریح کرد: در قالب این بازی‌ها، جنون سرعت ترویج می‌شود.

وی بر نظارت بیشتر خانواده‌ها هنگام حضور فرزندانشان در فضای مجازی به‌ویژه بازی‌های آنلاین تأکید کرد و اقدامات اثرگذار دستگاه‌های متولی و ناظر بر محتوای بازی‌های مجازی و رایانه‌ای را خواستار شد.

به گفته میراحمدی، پلیس برای کاهش سوانح رانندگی و تلفات ناشی از آن تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌های درون و برون‌سازمانی را بسیج کرده و اقدامات گوناگونی را اجرایی می‌کند.

جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان از به‌کارگیری تجهیزات مدرن و نوین به‌خصوص پهپادها در محورهای مواصلاتی استان سمنان برای پیشگیری از سوانح و تصادفات خبر داد و گفت: پهپادها بر ترافیک جاده‌ای نظارت می‌کنند و پلیس با استفاده از این فناوری در جریان آخرین شرایط و وضعیت تردد قرار می‌گیرد.

میراحمدی تأکید کرد: با به‌کارگیری این پهپادها که صرفاً جنبه پیشگیرانه و نظارتی دارد، خودروهای پرخطر شناسایی و اقدامات لازم برای برخورد با رانندگانی که به هشدارهای پلیس بی‌توجهی می‌کنند، در کمترین زمان ممکن برنامه‌ریزی می‌شود.

وی افزود: کنترل تخلفات حادثه‌ساز از جمله سرعت و سبقت غیرمجاز از دیگر قابلیت‌هایی است که پهپادها در اختیار پلیس قرار می‌دهد.

جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: علاوه بر پهپادها استفاده از دوربین‌های هوشمند ثابت و به‌کارگیری دوربین‌های کنترل سرعت سیار توسط تیم‌های گشتی نیز همچنان به قوت خود باقی است.

انتهای پیام/74033/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول