اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

اجرای معافیت‌های مالیاتی و گمرکی در منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)

دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: تسهیلاتی که مناطق آزاد دارند از جمله معافیت‌های مالیاتی و معافیت‌های گمرکی، در منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) اجرا می‌شود.

اجرای معافیت‌های مالیاتی و گمرکی در منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مرتضی بانک، در مراسم تبادل تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت راه و شهرسازی و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد اظهار داشت: امروز شرایط برای بهره‌برداری از ظرفیت منطقه آزاد با همکاری و فعالیت‌های شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) آغاز شده است، در این منطقه گمرک مستقر شده است، فنس‌ کشی‌ها کامل شده است، نوع فعالیت و اهداف برنامه‌ای در این منطقه نیز تنظیم شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه گمرک جمهوری اسلامی ایران اینجا مستقر شده، عملاً فعالیت آن آغاز شده است و با توجه به اینکه منطقه آزاد فرودگاهی با توجه به قانون برنامه تشکیل شده بود، برای اینکه از ظرفیت‌های مناطق آزاد و قانون مناطق آزاد استفاده شود، لازم بود تفاهم‌نامه همکاری بین دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و وزارت راه و شهرسازی انجام شود که این تفاهم‌نامه زمینه همکاری و عملی شدن منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) که یکی از مهمترین مناطق آزاد کشور است را فراهم کند.

وی با اشاره به مزایای منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) ، گفت: به دلیل شرایط خاص و ظرفیت‌های عظیم فرودگاهی، ریلی و جاده‌ای منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)  شرایط ویژه‌ای دارد و ظرفیتی مناسب برای تولیدکننده‌ها و بخش‌های لجستیکی و همکاری در فعالیت لجستیکی بین ایران و دیگر کشورها دارد. 

دبیر شورای عالی مناطق آزاد افزود: به همه صنعتگران، فناوران و تولیدکننده‌ها تأکید می‌کنم سرمایه‌گذاری در کنار شهر تهران مطلوب است و در این سرمایه‌گذاری امکان ویژه‌ وجود دارد.

وی یادآور شد: تسهیلاتی که مناطق آزاد از جمله معافیت‌های مالیاتی و معافیت‌های گمرکی دارند، در منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) اجرا می‌شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد اضافه کرد: به دلیل امکانات بسیار مناسبی که منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)  دارد، از این ظرفیت می‌توان بیش از پیش استفاده کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول