اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

کاهش 92درصدی پروازهای فرودگاه امام/بهبود شرایط پروازهای خارجی تا یک ماه آینده

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: حدود 92 درصد کاهش پروازهای بین‌المللی به دلیل شیوع کرونا در فرودگاه امام داشتیم و تعداد مسافر هم همین حدود کاهش یافت.

کاهش 92درصدی پروازهای فرودگاه امام/بهبود شرایط پروازهای خارجی تا یک ماه آینده

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد مهدی کربلایی امروز در مراسم تبادل تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت راه و شهرسازی و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، درباره منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) اظهار داشت: ظرفیت قانونی منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) و منطقه ویژه اقتصادی، سال‌ها قبل ایجاد شده است و در سال 97 نیز افتتاح شد، اما به دلیل اینکه این منطقه آزاد در حوزه کاری وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت و یک مقدار جدا از دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد بود، بخشی از فعالیت آن در فرایندها دچار مشکل بود. 

وی افزود: طی هماهنگی با وزیر راه و شهرسازی و دبیر شورای عالی مناطق آزاد، امروز تفاهم‌نامه‌ای تنظیم و تبادل شد تا این فرایند را تسهیل کند. 

کربلایی گفت: طی این فرایندها قرار شد که منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) به عنوان هشتمین منطقه آزاد کشور مطرح باشد و بخشی از واردات کالاهای مورد نیاز کشور از این طریق وارد شود، با توجه به اینکه گمرک منطقه آزاد را از قبل راه‌اندازی کرده‌ایم، در واقع شروع و محرکی برای تبدیل شدن منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام(ره) به یک منطقه آزاد واقعی در پهنه‌های تعریف‌شده با حضور سرمایه‌گذاران خواهد بود.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان اینکه همه مقررات مناطق آزاد در منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) لحاظ می‌شود، اضافه کرد: 1500 هکتار منطقه آزادو 2500 هکتار منطقه ویژه اقتصادی است و زیرساخت‌ها برای حضور سرمایه‌گذاران و کسب و کارهای مختلف ایجاد می‌شود.

وی اظهار داشت: ایجاد مناطق آزاد، راه‌اندازی گمرک و ایجاد کارخانه‌ها و مراکز صنعتی دانش‌بنیان از مزیت‌های این حوزه در بخش جهش تولید است.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) افزود: اشتغال‌زایی یکی از مزایای منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)  است، زیرا در نزدیکی پایتخت کشور این ظرفیت ایجاد شده است و با توجه به مشوق‌های قانونی که در منطقه آزاد ایجاد شده است، آنجا هم می‌تواند تولید با هزینه‌های کمتر انجام شود و سپس صادراتی از آنجا با توجه به کاهش هزینه‌های تولید به صورت رقابت‌پذیر رخ دهد، بنابراین در منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) پهنه‌های خدماتی و تولیدی، کشاورزی، بهداشتی و غیره ایجاد می‌شود و ظرفیت خوبی در حوزه اشتغال‌زایی دارد. 

وی درباره آخرین وضعیت پروازهای بین‌المللی در فرودگاه امام خمینی(ره) توضیح داد: در دوران شیوع کرونا و رکود پروازهای بین‌المللی در سه تا چهار ماه گذشته از فرصت‌ها استفاده کردیم تا فرایندها را اصلاح کنیم و مشکلاتی که در فرودگاه داشتیم که موجب کاهش خدمات می‌شد، به تدریج رفع شد و این تهدید به فرصت تبدیل شد. 

کربلایی ادامه داد: حدود 92 درصد کاهش پروازهای بین‌المللی به دلیل شیوع کرونا داشتیم و تعداد مسافر هم همین حدود کاهش یافت، اما امیدوار هستیم با مذاکراتی که با خطوط هوایی بین‌المللی مختلف انجام شده است، از اواخر ماه اوت، پروازها راه‌اندازی شود، فقط مدتی زمان می‌برد تا به حالت عادی و اوج خود برسد اما امیدواریم حداکثر تا یک ماه آینده شرایط پروازهای خارجی بهتر شود. 

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: با کشورهای مختلف در حوزه برقراری مجدد پروازهای خارجی مذاکره شده است که در این باره می‌توان به کشورهایی نظیر ترکیه و برخی ایرلاین‌های خارجی اشاره کرد که البته ترکیه منتظر مجوز سازمان هواپیمایی کشوری برای برقراری پرواز است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول