اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

وقتی دهه کرامت در سومین حرم اهل بیت(ع) نمود پیدا نمی‌کند!/ شانه خالی‌کردن دستگاه‌های متولی فرهنگی شیراز به بهانه کرونا

دبیر جامعه روحانیت مبارز شیراز گفت: نبود تبلیغات محیطی، چراغانی نکردن میدان‌ها و زیباسازی فضای شهری طی ایام دهه کرامت از مصادیق شانه خالی کردن مسئولان امر به بهانه شیوع ویروس کرونا است.

وقتی دهه کرامت در سومین حرم اهل بیت(ع) نمود پیدا نمی‌کند!/ شانه خالی‌کردن دستگاه‌های متولی فرهنگی شیراز  به بهانه کرونا

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری فارس از شیراز،‌ حدود پنج روز از دهه کرامت می‌گذرد و ما در شهر شیراز هیچ نمودی از این دهه پرفروغ را مشاهده نمی‌کنیم.

شیوع کرونا شاید دلیلی بر نبود برگزاری همایش‌ها یا مراسم‌های تجمعی باشد اما به‌جد خلاء جدی در حوزه تبلیغات محیطی نیز در سطح شهر شیراز احساس می‌شود.

حجت‌الاسلام سید محی‌الدین طاهری، تولیت آستان مقدس سید علاءالدین حسین (ع) در این راستا با اشاره به اینکه همواره برگزاری مراسم‌های جشن و شادی در اعیاد و ولادت‌ها با محوریت مردم کوچه و بازار صورت می‌گیرد، اظهار داشت:‌ همیشه شاهد بوده و هستیم که جشن‌ها و اعیاد مذهبی مراسم‌هایی مردمی و خودجوش هستند که در جای‌جای شهر و استان برگزار می‌شوند؛ اما شیوع کرونا تا حدزیادی همچون بقیه امور این موضوع را نیز تحت تأثیر خود قرارداد.

وی افزود: لذا این شرایط سوت‌وکور را که امروز شاهد آن هستیم به دلیل شیوع دوباره و وضعیت قرمز ناشی از این بیماری مهلک است.

تولیت آستان مقدس سید علاءالدین حسین(ع) ادامه داد: واقعیت انکارناپذیر این است که کرونا بر وضعیت‌هایی اقتصادی، اجتماعی و مذهبی در همه دنیا سایه افکنده است و لذا طبیعی است که در ایام ولادت‌ها و شهادت‌ها نیز شاهد اتفاق خاصی به‌صورت جمعی نباشیم.

طاهری بابیان اینکه از ابتدای شیوع کویید۱۹ در کشور جوسازی‌هایی علیه مذهبیان راه‌اندازی و انتشار ویروس را به گردن این قشر انداختند، خاطرنشان کرد: باوجود این جوسازی‌ها پس از گذشت مدتی کوتاه مشاهده شد که اقشار مذهبی در همه زمانه‌ها اعم از کمک‌های مؤمنانه، خدمت‌رسانی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بیشترین دغدغه و بهترین عملکرد را داشتند.

دبیر جامعه روحانیت شیراز گفت: برگزاری مراسم‌های مذهبی هم تا حد زیادی مرهون رعایت موارد بهداشتی و جلوگیری از شیوع ویروس است، اما نبود انجام تبلیغات محیطی در فضای شهری کم‌کاری دستگاه‌های متولی فرهنگ است.

وی تأکید کرد: مسئولان فرهنگی در سایه کرونا از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کرده و کرونا را بهانه انجام ندادن وظیفه قراردادند.

انتهای پیام/ م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول