اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

پذیرش روزانه ۳۵ تا ۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در گیلان/نگرانی از عادی شدن تردد در گیلان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از پذیرش روزانه ۳۵ تا ۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان خبر داد و از عادی شدن ترددها و همچنین ایجاد خطر برای افراد مسن و بیماران زمینه‌ای ابراز نگرانی کرد.

پذیرش روزانه ۳۵ تا ۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در گیلان/نگرانی از عادی شدن تردد در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، دکتر ارسلان سالاری عصر امروز در حاشیه بازدید از زیرساخت‌های بهداشت و درمان شهرستان بندری و مرزی آستارا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در مهار کرونا ویروس به یک ثبات نسبی دست‌یافته‌ایم، اظهار کرد: بعد از تلاش‌های چندین ماهه مجموعه همکاران ما در همه مراکز بهداشتی و درمانی و تجمیع ظرفیت‌های موجود در بخش دولتی و خصوصی علیرغم همه کمبودها موفق به کنترل نسبی ویروس کرونا شده‌ایم.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون در سطح استان حدود ۲۰۰ بیمار در مراکز دولتی و خصوصی بستری هستند، افزود: روزانه به‌طور میانگین بین ۳۵ تا ۵۰ بیمار کرونایی در مراکز بیمارستانی پذیرش می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اذعان به این نکته که پس از تعطیلات دو هفته اخیر شاهد افزایش نسبی آمار بیماران‌ مبتلا به کرونا در استان بوده‌ایم، گفت: می‌طلبد مردم پروتکل‌های بهداشتی نظیر فاصله‌گذاری اجتماعی را بیشتر رعایت کنند.

سالاری با اشاره به اثر مستقیم حضور مردم در اجتماعات و ازدیاد ویروس کرونا، بیان کرد: اگر سیل مسافرین در ماه‌های پیش رو به استان افزایش یابد یقیناً شاهد شیوع بیماری و ایجاد بحران‌ در آینده نه‌چندان دور خواهیم‌ بود.

وی از ساده‌انگاری بیماری در جامعه ابراز نگرانی کرد و گفت: حضور سهل‌انگارانه مردم در جامعه برای افراد مسن و بیماران زمینه‌ای به این دلیل که زمینه را برای حضور عادی آن‌ها فراهم می‌کنند، بسیار مخاطره‌آمیز بوده درحالی‌که تاکنون این قشر با رعایت دستورالعمل‌ها بیشتر در منزل حضور داشتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین اشاره‌ای به مصوبه ستاد ملی کرونا در خصوص الزامی شدن استفاده از ماسک کرد و گفت: طبق مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و با توجه به تأکید ریاست جمهوری استفاده از ماسک در جلسات عمومی و تجمعات ضروری است.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول