اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

عضویت 200 هزار جوان در کانون‌های جوانان هلال‌احمر

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر گفت: در حال حاضر 200 هزار نفر عضو کانون‌های جوانان هلال‌احمر هستند.

عضویت 200 هزار جوان در کانون‌های جوانان هلال‌احمر

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، محمد گل فشان، رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر  گفت: سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، قوی ترین، غنی ترین و قدیمی ترین سازمان جوانانی است که در کشور فعالیت می‌کند و قدمت این سازمان به 76 سال می رسد و یکی از پشتوانه‌های عظیم آن، اعتماد مردم است.

وی افزود: امسال اوقات فراغت با شکل و شمایل خاصی برگزار می‌شود و شاهد آن بودید که سازمان جوانان هلال احمر در همه استان‌ها کلاس‌های اوقات فراغت و فوق برنامه برگزار می‌کرد و اولین کلاس‌های که در نخستین روزهای ثبت نام ظرفیت‌اش تکمیل می‌شد، کلاس‌های این سازمان در استان‌ها بود اما امسال به دلیل شیوع کرونا و عدم  برگزاری کلاس‌هایی برای فعالیت‌های گروهی، برگزاری این کلاس‌ها با موافقت ستاد کرونا تنها در استان‌های سفید برگزار خواهد شد.

برگزیدگان سومین دوره انتخابات مجامع کانون‌های سازمان جوانان

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر درباره انتخابات مجامع کانون‌های این سازمان، اضافه کرد: سومین دوره انتخابات مجامع استانی و شهرستانی برای دبیران کانون‌های سازمان جوانان برگزار شد و هفته گذشته منتخبان استان‌ها به صورت ویدئو کنفرانس  با رئیس جمعیت هلال احمر گفت و گو کردند و مشکلات و مسائل را مطرح کرده و راهکارهای لازم را دریافت کردند.

وی با اشاره به نظر رئیس جمعیت هلال احمر در مشارکت هر چه بیشتر جوانان در امور  هلال احمر، گفت: همتی برای نخستین بار برای هر کانون بودجه مشخص کرد تا فعالیت‌های آنها به صورت مستقل تر انجام شود. دبیران کشوری در تصمیم سازی‌ها و تصمیم گیری‌های ستادی نقش دارند و وی معتقد است تا حداکثر 2 دبیر به عنوان مشاور رئیس انتخاب شوند و با رئیس جمعیت در  ارتباط باشند. همچنین رئیس جمعیت هلال احمر مقرر کرده است تا مدیران عامل جمعیت هلال احمر استان‌های مختلف هم از میان دبیران کانون‌های سازمان جوانان 2 نفر را به عنوان مشاور انتخاب کرده تا جوانان در تصمیم گیری‌ها، نقش پر رنگ تری داشته باشند.

گل فشان به وجود کانون‌های غنچه های هلال، دانشجویی، جوانان، روستایی و طلاب در سازمان جوانان اشاره کرد و افزود:در کانون های غنچه های هلال که در مهدهای کودک سراسر کشور وجود دارد، این غنچه ها آموزش های خاصی را با سرود، شعر و قصه گویی فرا می گیرند و در حقیقت آموزش های امدادی هم به این کودکان ارائه می‌شود و طی سال های اخیر، مانورهای امدادی متعددی توسط غنچه های هلال انجام شده است.

فعالیت 3375کانون غنچه‌های هلال در کشور

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر درباره فعالیت کانون غنچه‌های هلال در سراسر کشور، تاکید کرد:  غنچه‌های هلال در طول سال برنامه‌های متعددی را برگزار می‌کنند که یکی از آنها اهدای عروسک‌های خود به کودکان بی بضاعت است و با این کار به نوعی فرهنگ انجام کارهای بشردوستانه را ترویج می‌کنند. در حال حاضر 3 هزار و 375 کانون غنچه‌های هلال در سراسر کشور فعال است.

وی افزود: با توجه به اینکه آموزش‌ها به اعضای کانون غنچه‌های هلال براساس سرود و قصه است، 7 کتاب یار مهربان تایید شده که پس از صدور مجوز  چاپ می‌شود.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با اشاره به فعالیت کانون‌های دانش آموزی، گفت: تا سال 99 در حوزه دانش‌آموزی فقط در مقطع سال هشتم طرح دادرس(دانش‌آموز آماده در روزهای سخت) اجرا می شد که براساس این طرح در هر مدرسه 2 تیم 15 نفره آموزش می‌دیدند؛ پس از آن با برگزاری المپیاد دادرس، تیم برتر مشخص می‌شد.

وی درباره امضای تفاهم نامه همکاری با وزارت آموزش و پرورش در زمینه تربیت دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت، گفت: با وزیر آموزش و پروش برای توسعه فعالیت‌های دانش‌آموزی گفت وگو شد که مقرر شد در 6 سال ابتدایی کانون‌های دانش‌آموزی را تشکیل دهیم و فرهنگ بشردوستی و نوعدوستی را ترویج کنیم. در مقطع متوسطه اول اجرای طرح دادرس را در دستور کار داریم و برای مقطع متوسطه دوم هم آموزش کمک‌های اولیه در دستور کار قرار دارد.

به گفته گل فشان، 8 آذر ماه، مانور زلزله در مدارس را داریم که این موضوع بسیار مفید و کاربردی است؛ حتی به گونه‌ای که در زلزله بم یکی از اعضای خانواده با استفاده از آموزش‌هایی که هلال احمر در مدارس داده بود در کنار دیوار پناه گیری کرده و موفق به نجات جان خود شده بود. براساس نظر وزیر آموزش و پرورش مقرر شده تا دانش‌آموزان مدارس از آموزش‌های مربوط به پناه گیری در زلزله برخوردار شوند و در هشتم آذر مانور سراسری زلزله، برگزار شود.

6500 کانون دانش آموزی و ارائه آموزش‌های امدادی

وی افزود: در حال حاضر 6 هزار و 500 کانون دانش‌آموزی در سراسر کشور فعال است و اگر قرار باشد این کانون‌ها در مقطع متوسطه دوم هم تشکیل شود، تعداد کانون‌های دانش آموزی به 2 برابر افزایش پیدا می‌کند.

200 هزار نفر عضو کانون‌های جوانان

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر افزود: کانون‌های جوانان شامل افرادی می شود که عضو هیچ یک از کانون های سازمان جوانان نبوده و شاغل هستند. در حال حاضر این کانون 200 هزار نفر عضو دارد.

وجود 307 کانون طلاب و انجام فعالیت های جهادی

 گل فشان درباره شیوه کار طلاب در کانون‌های طلاب، گفت: طلبه‌ها در قالب نیروهای هلال احمر در سیل سرپل ذهاب و لرستان، اعضای کانون‌های طلاب با انجام فعالیت های جهادی به افراد سیل زده در 2 استان کرمانشاه و لرستان کمک کردند؛ حتی در زمان شیوع کرونا هم این افراد به ارائه خدمت پرداختند.

1200 کانون دانشجویی و انجام فعالیت‌های بشردوستانه

گل فشان با اشاره به فعالیت یک هزار و 200 کانون دانشجویی در دانشگاه‌های مختلف در همه استان‌های کشور، تاکید کرد: بالغ بر یک هزار و 200 کانون  دانشجویی در سراسر کشور فعال است که این کانون‌ها،فعالیت های امدادی و بشردوستانه انجام می دهند و در انجام فعالیت های مختلف با سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، مشارکت دارند.

وی افزود: قبل از شیوع کرونا که دانشگاه‌ها دایر بود، بعضی از کانون‌های دانشجویی با انجام حرکتی ابتکاری به کمک افراد بی بضاعت و نیازمند شتافتند و شیوه کار آنها به گونه‌ای بود که وقتی دانشجویان در سلف حضور پیدا می‌کردند قبل از خوردن غذا، مقداری از غذای خود را در ظرف بزرگی که در نظر گرفته شده بود،می‌ریختند و اعضای کانون‌های دانشجویی با بسته بندی این غذاها، آن را به دست افراد نیازمند می‌رساندند. این کار نوعی فرهنگ سازی برای انجام کار خیر و کمک به همنوع است.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر درباره درجه بندی اعضای سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، گفت: اعضای سازمان جوانان جمعیت هلال احمر هم همانند نیروهای سازمان امداد و نجات درجه بندی می شوند تا برای ارتقای درجه های خود تلاش بیشتری داشته باشند.

560 کانون روستایی چراغ راه گسترش خانه‌های هلال

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر به فعالیت560 کانون روستایی که چاشنی اولیه راه اندازی خانه‌های هلال در همه روستاها است، اشاره و تاکید کرد: این کانون‌ها، چراغ راه گسترش خانه‌های هلال مورد تاکید رئیس جمعیت هلال احمر است.

گل فشان با تاکید بر اجرای برنامه‌هایی چون قرار مهربانی و اهدای خون میان همه کانون‌های سازمان جوانان، گفت: در ایام شیوع کرونا حدود 22 هزار واحد خون توسط اعضای جوانان و داوطلب  هلال احمر اهدا شد.

وی درباره اختتامیه دومین جشنواره سرود و نمایش دانش‌آموزی به نام "احسان"، بیان کرد: اختتامیه این جشنواره هفته گذشته به صورت ویدئو کنفرانس انجام و جوایز و لوح تقدیر به برگزیدگان اهدا شد. یکی دیگر از برنامه‌های ویژه سازمان جوانان خاطره گویی 112 ثانیه‌ای است که این جشنواره به احسانی که افراد در کرونا کردند و موضوعات بشردوستی که از سوی اعضای سازمان جوانان انجام شده است، می‌پردازد.

ارائه آموزش‌ها به دانش‌آموزان در شبکه شاد

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با تاکید بر امکان بارگذاری مطالب آموزشی روی شبکه ملی شاد، گفت: سازمان جوانان جمعیت هلال احمر می‌تواند اطلاعات آموزشی را در شبکه شاد بارگذاری کند و از هفته گذشته موضوعات آموزشی بارگذاری شده و مورد استفاده دانش‌آموزان قرار گرفته است.

گل فشان درباره استقبال از طرح‌های ابتکاری، تاکید کرد: امسال شیوه نامه و دستورالعمل بودجه و اعتبارات را  براساس طرح های ابتکاری اختصاص می‌دهیم و حتما در برنامه‌های سازمان جوانان پیوست فرهنگی برای همه برنامه های حوزه جوانان خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: انیمیشن و فیلم‌های کوتاه برای مقابله با کرونا در حال تولید است که محتوای تولید شده در فضای مجازی منتشر می شود.

فعالیت 26 هزار جوان هلال احمری در طرح ملی خدمات بشردوستانه

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر درباره اجرای طرح ملی خدمات بشر دوستانه، گفت: این طرح در نورزو امسال با مشارکت 26 هزار جوان هلال احمری در زمینه سلامت روان، نشاط اجتماعی، غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، غربالگری و ... انجام شد.

وی افزود: طرح ملی غمگساران توسط اعضای سازمان جوانان جمعیت هلال احمر به منظور همدردی و دلجویی از  خانواده های شهدای مدافع سلامت و یا افرادی که بر اثر کرونا جان عزیزان خود را از دست داده بودند  انجام شد.

افزایش سقف سنی 35 سال برای اعضای سازمان جوانان

گل فشان دربا ره تعیین سقف سنی 35 سال برای اعضای سازمان جوانان، گفت: به منظور تعیین این سن برای اعضای سازمان جوانان، مکاتباتی انجام شده که به محض تعیین تکلیف از سوی شورای عالی جمعیت هلال احمر، محدوده سنی اعضای سازمان جوانان تغییر خواهد کرد.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با اشاره به توانمند سازی جوانان، گفت: در زمینه توانمندسازی اعضای جوانان، فعال هستیم و در زمینه کسب و کار‌های خرد و همچنین تربیت مربیان برای مبارزه با مواد مخدر مشارکت داشتیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول