اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

رشد ۸۴ درصدی بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی روستائیان و عشایر

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: در سال گذشته رشد ۸۴ درصدی بیمه شدگان فعال نسبت به سال ۹۷ داشتیم، به ۴ هزار پرونده فوتی هم رسیدگی کرده و اقدام به پرداخت صورت گرفت.

رشد ۸۴ درصدی بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی روستائیان و عشایر

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علی شیرکانی عصر امروز در جلسه نشست خبری با اصحاب رسانه استان، اظهار کرد: امسال پانزدهمین سال از تأسیس این صندوق است که اولین گروه بازنشستگان ما با دارا بودن ۱۵ سال سابقه شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به اصلاح آئین‌نامه اجرایی داخلی و اداری صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر، گفت: طبق نظام‌نامه آماری صندوق بیمه تدوین و براساس عملکرد ماهانه علاوه بر سالنامه آماری ماهنامه آماری نیز موجود است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر تصریح کرد: در سال گذشته رشد ۸۴ درصدی بیمه شدگان فعال نسبت به سال ۹۷ داشتیم ولی باید بیشتر همت کنیم تا جمعیت بیشتری از روستاییان و عشایر را تحت پوشش قرار دهیم، استفاده از ظرفیت هر چه بیشتری اطلاعات و ارتباطات و کاهش هزینه‌های اداری و تشکیلاتی مدنظر ما قرار دارد.

این مسؤول با اشاره به اهمیت نظام سرمایه‌گذاری، خاطرنشان کرد: سیاست صندوق این بود تا سراغ سهامداری بالای ۴۰ درصد نرویم، امروز باید برون سپاری کرده و از ظرفیت کارگزاران استفاده کنیم،  به سمت بازار بورس رفتیم، هزار و ۸۰۰ کارگزاری فعال در کشور و ۱۰۸ کارگزاری در مازندران داریم. 

شیرکانی عنوان کرد: افراد در جامعه یا جزء حقوق‌بگیران هستند که طبق قانون تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند، یا غیر مزد بگیر، که تحت پوشش بیمه‌ای نیستند، آیین‌نامه ما که جغرافیایی محور است به این صورت که روستاییان و عشایر است می‌توانند تحت پوشش بیمه روستاییان و عشایر قرار بگیرند، ذات این نوع از بیمه هم اختیاری است.

وی بیان کرد: تعداد بیمه شدگان ۱۵ ساله در مازندران به حدود ۱۶ هزار نفر می‌رسد، که بنا به درخواستشان مشخص می‌شود که چه تعدادشان بازنشسته می‌شوند، در صورت بازنشسته شدن ۲۰ سال حقوق دریافت می‌کنند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر بیان کرد: تا پایان سال ۹۷، پس انداز هر نفر به طور متوسط ۳۰ میلیون تومان بود که امروز بیش از ۵۰ میلیون تومان است، خدمات ما شامل سالمندی،  فوت و از کار افتادگی است که اکثر مردم برای سالمندی خودشان را بیمه می‌کنند.

این مسؤول با اشاره به خدمات جانبی این صندوق به بیمه شدگان، اظهار کرد: در سال گذشته به ۱۵ هزار نفر از اعضای صندوق وام کم‌بهره  با ضمانت صندوق دادیم، همچنین هزار نفر از روستاییانی که زائر اولی بودند به مشهد مقدس اعزام کردیم، به ۴ هزار پرونده فوتی هم رسیدگی کرده و اقدام به پرداخت صورت گرفت.

شیرکانی در پایان یادآور شد: عدالت در برداشت و پرداخت‌ها مد نظر ما است، الکترونیکی کردن پرونده‌ها در حال اجرا است تا موجب خالی شدن فضای بایگانی‌ها شود.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول