اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

کاهش ۲۰ درصدی کارمزد معاملات بازار سرمایه/ اجرا از اول مردادماه

سازمان بورس کاهش ۲۰ درصدی کارمزد معاملات را به مدیران عامل بورس ، فرابورس ، سپرده گذاری مرکزی، مدیریت فناوری و رایان بورس اعلام کرد که از اول مرداد اجرا می‌شود.

کاهش ۲۰ درصدی کارمزد معاملات بازار سرمایه/ اجرا از اول مردادماه

به گزارش خبرگزاری فارس، با توجه به اقبال مردم به حضور در بازار سرمایه و این که عمده تازه واردان به بازار از سامانه‌های معاملات آنلاین استفاده می‌کنند،‌ اکثر فعالان بازار سرمایه خواهان کاهش کارمزد معاملات کارگزاری‌های بورس هستند.

در این زمینه 5028 نفر از مخاطبان سامانه «فارس من» با ثبت موضوع «کارمزد کارگزاری‌های بورس را کاهش دهید» خواستار پاسخ مسئولان مربوطه شدند.

در این زمینه امروز خبری آمد که هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، کاهش ۲۰ درصدی کارمزد معاملات بازار سرمایه را تصویب کرد که این مصوبه از مرداد ماه اجرا می‌شود.

سازمان بورس کاهش ۲۰ درصدی کارمزد معاملات را به مدیران عامل بورس ، فرابورس ، سپرده گذاری مرکزی، مدیریت فناوری و رایان بورس اعلام کرد که از اول مرداد اجرایی می‌شود.

هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار با هدف کاهش هزینه های سرمایه گذاری، تشویق سرمایه گذاران فعال در بازار سرمایه و انجام اقدامات لازم به منظور حمایت از حقوق و منافع سرمایه سرمایه گذاران در بازار اوراق بهادار از طریق تخصیص کارمزد ارکان به صندوق تثبیت بازار سرمایه و صندوق سرمایه گذاری مشترک توسعه بازار سرمایه،کاهش و تخصیص کارمزد های ارکان بازار از معاملات سهام و حق تقدم سهام در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس را تصویب کرد.

در همین رابطه محسن خدابخش، مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن بیان اینکه سهامداران از اول مرداد، 20درصد کمتر کارمزد می پردازند به (سنا)، گفت: در راستای کاهش هزینه معاملاتی 20 درصد از کارمزد کارگزاران، بورس، فرابورس و شرکت سپرده گذاری و مدیریت فناوری کاهش یافت.

وی ادامه داد: در هیات مدیره سازمان بورس مصوب شد تا از کارمزد این نهاد هم 20 درصد کاسته شود که در نخستین جلسه شورایعالی بورس مطرح می‌شود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول