اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

اراضی روستای سامان ساوه تعیین تکلیف شود

نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی خواستار تعیین تکلیف اراضی روستای سامان این ساوه شد.

اراضی روستای سامان ساوه تعیین تکلیف شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت الاسلام محمد سبزی عصر امروز در حاشیه حضور جمعی از مسئولان در بخش نوبران اظهار کرد: در راستای مطالبه گری مردم و پاسخگویی مسوولین بنا داریم تا هر ماه به صورت دهگردشی در روستاهای منطقه حضور یابیم و با مسوولان استانی و شهرستانی پای مشکلات مردم بنشینیم.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس گفت: در سفر به روستای چمران نقاط حادثه خیز این منطقه مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای در کمترین زمان نسبت به برطرف کردن خطرات در نقاطی از این مسیر اقدام کند.

سبزی افزود: یکی از مشکلات اصلی اهالی این روستا عدم دسترسی به اینترنت و مشکل در آنتن دهی تلفن همراه است خصوصا در این ایام که دانش آموزان نیاز به آموزش از راه دور داشتند، مشکلات متعددی برای آنها بوجود آمد که امیدواریم با پیگیری های لازم بزودی این مشکل مرتفع گردد.

وی تعیین تکلیف برخی اراضی در روستای سامان را خواسته اهالی این منطقه دانست و تصریح کرد: امیدواریم با تدابیری که اداره کل منابع طبیعی میاندیشد مشکل 1800 هکتار از زمین های این منطقه که دچار اختلاف با منابع طبیعی است برطرف و تعیین تکلیف شود.

نماینده مردم در مجلس گفت: برخی مشکلاتی که مردم مطرح می کنند مربوط به گذشته است اما اگر واقعا بخواهیم روستاهای ما همان روستاهای مولد به لحاظ کشاورزی و دامداری تبدیل شود باید برخی قوانین دست و پاگیر را اصلاح یا حذف کنیم.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی خصوصا کمیسیون کشاورزی تلاش می کند با تعامل بین دستگاهی و وزارت خانه ای و همچنین اصلاح برخی از این قوانین در سال جهش تولید مشکلات عمده کشاورزان را رفع کند.

حجت الاسلام سبزی با تاکید بر اینکه برخی از روستاها از حالت خود خارج شده و به مکانی برای خوش نشینی تبدیل شده اند، تصریح کرد: آبادی روستاها به کشاورزی و دامداری است بنابراین اگر کشاورزان را محدود نکنیم و با بازنگری در برخی قوانین زمینه ماندگاری افراد را در روستاها فراهم کنیم قطعا زندگی در روستاها مانند قدیم جریان خواهد داشت.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی نیز در این سفر از اقدامات قابل قبول در زمینه آبخیزداری در شهرستان های ساوه و زرندیه خبر داد و گفت: خوشبختانه با انجام اقدامات خوب در این زمینه شاهد پر آب شدن چشمه ها و قنوات هستیم.

عبدالحسین  محمدی افزود: با توجه به اعتبارات صندوق توسعه ملی برای استان مرکزی در سال جاری، برای حوزه ساوه و زرندیه اعتبارات خوبی را برای کنترل روان آب هایی که امکان ذخیره و استفاده دارند در نظر گرفته ایم.

وی در ادامه یکی از اساسی ترین کارهای این اداره کل را کاداس اراضی ملی برای برطرف کردن مشکلات در اراضی ملی و کشاورزی دانست و گفت: بالغ بر 2 میلیون هکتار اراضی ملی در استان داریم که کار کاداس تمام شهرهای استان و تهیه نقشه های آن به اتمام رسیده و تلاش می کنیم تا پایان سال جاری نیمی از اختلافات بین کشاورزان و منابع طبیعی را تعیین تکلیف کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی استان تصریح کرد: امیدواریم با مساعدت نماینده ساوه و زرندیه در کمیسیون کشاوروزی و برگزاری جلسات تخصصی موانع و مشکلات بین اراضی ملی و کشاورزی را برطرف کنیم با توانیم در سال جهش تولید در زمینه تولید گیاهان دارویی و آب خیز داری قدم های مثبتی را برداریم.

وی بر لزوم آگاهی بخشی مردم در زمینه اراضی ملی تاکید کرد و گفت: نیت اداره کل منابع طبیعی حفظ اراضی است و یکی از دلایل بیابانی شدن این اراضی عدم حفظ آن طی سالیان اخیر بوده است لذا تلاش می کنیم با برگزاری کلاس هایی در این خصوص از تعداد پرونده های قضایی کاسته شود.

فرماندار فرماندار ساوه نیز در این خصوص به خبرنگاران گفت: با حضور مسوولان در شهر نوبران و دو روستای چمران و سامان در حوزه های مختلف مباحثی توسط اهالی و دهیاران و شوراها مطرح شد که منجر به اتخاذ تصمیماتی نیز شد که پیگیری های لازم برای به سرانجام رسیدن این مصوبات توسط مدیران انجام خواهد شد.

علی میرزایی افزود: جلسات دهگردشی که با حضور مسوولان شهرستان و برخی مسئولان استانی برگزار می شود میبایست دارای خروجی باشد تا مردم بدانند که این حضور همدلی و دید و بازدید ها نتایج خوبی بهمراه داشته و بخشی از مشکلات آنها برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول