اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

پکن: بهترین سلاح غلبه بر کرونا اتحاد و همبستگی است

وزیر خارجه چین در تماس با همتای ترکمنستانی خود ضمن انتقاد از رویکرد غرب در بد نام جلوه دادن کشورش در زمینه شیوع کرونا، همبستگی بین کشورها را بهترین راه غلبه بر مشکلات موجود برشمرد.

پکن: بهترین سلاح غلبه بر کرونا اتحاد و همبستگی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین روز یکشنبه در گفت‌ وگوی تلفنی با همتای ترکمستانی خود اظهار داشت که  وحدت و همکاری بهترین سلاح برای غلبه بر ویروس همه گیر کروناست.

به نوشته وبگاه «سی جی تی ان» وزیر خارجه چین با انتقاد ضمنی از آمریکا  اظهار داشت: «متاسفانه ،برخی کشورها با سیاسی کردن کرونا براساس منافع خود، به تهمت زدن و لکه دار کردن چین و حتی ساختن دروغ‌های گوناگون ادامه می‌دهند. اینگونه سخنان و کردار قابل قبول جامعه جهانی نیست.»

وزیر خارجه چین در گفت‌و‌گو با طرف ترکمنستانی خود بر تداوم همکاری‌های تجاری با این کشور و تلاش بر کاهش تاثیر  ویروس کرونا تاکید کرد و گفت که چین و ترکمنستان باید هرچه سریعتر سند همکاری  ساخت مشترک راه ابریشم جدید و احیای جاده ابریشم باستان را امضا کنند.

وزیر خارجه ترکمنستان نیز با اشاره به لزوم تقویت روابط دوستانه سنتی با چین افزود که مسائل هنگ کنگ مرتبط به امور داخلی چین است و بر اساس منشور سازمان ملل هیچ کشوری نباید در امور داخلی کشور دیگری مداخله کند.

گروهی از دانشمندان اسپانیایی به تازگی در نمونه‌های فاضلاب مربوط به بیش از یک سال پیش در یکی از شهرهای این کشور، شواهدی از وجود عامل کووید-19 را یافتند. شواهد یافت شده در اسپانیا  به چند ماه پیش از گزارش اولین مورد آن در چین بازمی‌گردد.محققان به این جمع‌بندی رسیدند که ویروس جدید کرونا ممکن است بسیار زودتر از آنچه فکر می‌شد در جهان منتشر شده باشد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول