اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

انقلاب اسلامی بین‌الطلوعین ظهور منجی است

کارشناس مذهبی، انقلاب اسلامی را بین الطلوعین ظهور دانست و گفت: ولایت‌فقیه دوران تمرین پذیرش ولایت معصوم است، کسی که عاشق امام زمان (عج) است نمی‌تواند بگوید نائب ایشان را دوست ندارد.

انقلاب اسلامی بین‌الطلوعین ظهور منجی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد شجاعی عصر امروز در مراسم گرامیداشت ایام دهه کرامت در سالن اجتماعات نیروی انتظامی رشت با بیان اینکه کرامت به معنای قیمت و ارزش است، اظهار کرد: انسان‌ها نعمت‌های خدا را بسته به اینکه کدام‌یک از ابعاد وجودی‌شان بر آن‌ها حاکم باشد می‌بینند و شکرش را به‌جا می‌آورند.

وی با بیان اینکه برخی با پول و ثروت خدا را دیده و شاکر هستند، گفت: برخی با جنبه‌های گیاهی خدا را دیده، برخی با بعد حیوانی و اگر این موارد را در زندگی نداشته باشند از خداوند شاکی می‌شوند.

کارشناس مهدویت با بیان اینکه کسانی که اهل علم و معرفت هستند با بعد عقلانی خدا را شاکرند، افزود: برخی انسان‌ها قیمت‌ها را بر اساس بعد انسانی می‌بینند و مستی، شادی و غمشان با این بعد است.

شجاعی با اشاره به شادی و سرمستی آخرین گروه از افراد در دهه کرامت بیان کرد: اگر انسان به دیگران کمک می‌کند شافع بوده و می‌تواند در قیامت به دیگران کمک کند، حضرت معصومه (س) نیز در زندگی همه شیعیان خیروبرکت دارد.

وی با بیان اینکه فهم تابع شناخت انسان از خود است، گفت: تا باور نکنیم از نور اهل‌بیت (ع) خلق‌شده‌ایم و خودمان را فرزند امام رضا (ع) ندانیم ارزش ایام کرامت را نمی‌شناسیم.

کارشناس مذهبی با بیان اینکه دهه کرامت دهه انسانیت است و در این دهه انسان قیمت خود را می‌شناسند و این جشن را بالاتر از هر جشن و سروری می‌داند، افزود: اگر انسان حقانیت وجودی خود، ارزش و قیمت خود را بداند از این ایام غافل نمی‌شود.

شجاعی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) که ایرانی‌ها سلطنت را برای حضرت مهدی (عج) فراهم می‌کنند، بیان کرد: شاید بتوان گفت یکی از دلایل انتخاب ایران برای زندگی توسط امام هشتم (ع) نیز همین حق پذیری ایرانی‌ها و حدیث امام صادق (ع) بود.

وی با بیان اینکه ایرانی‌ها همیشه خداپرست و عاشق خدا بوده‌اند، افزود: ایرانی‌ها قدرت جذب همه اقوام و ملل جهان را دارند و هیچ‌وقت حس نژادپرستی نداشتند.

نویسنده کتاب آشتی با امام زمان (عج) با اشاره به رابطه صمیمی امام علی (ع) با ایرانی‌ها گفت: امام باقر (ع) نیز مراحل انقلاب اسلامی که قرار است ظهور امام زمان (عج) را رقم بزند تشریح می‌کنند و می‌فرمایند تمام کشته‌های آن‌ها شهید هستند و این نشان می‌دهد ما چقدر به ظهور نزدیکیم.

شجاعی با تأکید بر اینکه شناخت انقلاب موجب می‌شود بتوانیم برای ایجاد مقدمات ظهور آماده‌باشیم، تصریح کرد: امام رضا (ع) رهبری حقیقی معصوم و سیاستمداری اسلامی را به ایرانی‌ها و دنیا نشان داد و ایرانی‌ها مزه رهبری معصوم را چشیدند و در زمان ایشان ایران با تولید علم نقش خود را در دنیا پیدا کرد.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه خداوند اراده کرده ایران بر همه دشمنان پیروز شود، گفت: انقلاب اسلامی زمینه‌ساز ظهور است همان‌طور که امام باقر (ع) فرمودند ایرانی‌ها پرچم را به دست هیچ‌کس جز صاحب‌الزمان (عج) نمی‌دهند.

کارشناس مذهبی انقلاب اسلامی را بین الطلوعین ظهور دانست و افزود: ولایت‌فقیه دوران تمرین پذیرش ولایت معصوم است، کسی که عاشق امام زمان (عج) است نمی‌تواند بگوید نائب ایشان را دوست ندارد چراکه ایشان شخصی است که خود امام زمان (عج) و خدا انتخابش کردند تا بتواند امام زمان (عج) را به ما هدیه دهد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول