اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

هیچ مسؤولی نمی‌تواند مانع امر به معروف و نهی از منکر شود

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌جنوبی گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه شرعی و اجتماعی است که بر عهده همه افراد قرار دارد و هیچ مقام و مسؤولی نمی‌تواند مانع امر به معروف و نهی از منکر شود.

هیچ مسؤولی نمی‌تواند مانع امر به معروف و نهی از منکر شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سردار علی قاسمی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تبریک دهه کرامت، اظهار داشت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر دو شاخصه ارزشمند در اسلام هستند که اگر در جامعه احیا شوند، امنیت و آسایش جامعه تأمین و باعث پیشرفت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در گذشته برای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر خلاء قانونی وجود داشت، بیان داشت: خوشبختانه در سال 94 قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر تصویب شد که در این قانون وظیفه تعیین سیاست‌ها، آموزش، هدایت و نظارت بر اقدامات با ستاد امر به معروف و نهی از منکر است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌جنوبی ادامه داد: بایستی توجه داشت که امر به معروف و نهی از منکر شامل دستگاه‌ها و مردم است و متوجه قشر خاصی نیست و مردم می‌توانند از دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی مطالبه‌گری کنند و سؤالات خود را بپرسند و ستاد نیز در چارچوب قانونی تعریف شده از آنان حمایت می‌کند.

یکی از وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شوراها در سازمان‌ها و گروه‌ها در بخش مردمی است

 

قاسمی مطرح کرد: یکی از وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شوراها در سازمان‌ها و گروه‌ها در بخش مردمی است و دستگاه‌ها و سازمان‌ها وظیفه حمایت از آمران معروف و ناهیان از منکر را دارند و موظف‌اند از گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر حمایت و با نظارت ستاد استانی، برنامه‌های ارزشی را اجرا کنند.

وی در ادامه گفت: قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و شورای عالی انقلاب فرهنگی وظایف هر یک از دستگاه‌ها را در حوزه امر به معروف و نهی از منکر مشخص کردند تا هر یک از دستگاه‌ها متناسب با وظایف در حوزه اختیارات وارد این مسئله شوند و دستگاه‌ها موظف‌اند در محیط خود ترویج امر به معروف و نهی از منکر را داشته باشند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌جنوبی با اشاره به وظیفه افراد در حوزه امر به معروف و نهی از منکر، بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه شرعی و اجتماعی است که بر عهده همه افراد قرار دارد و هیچ مقام و مسؤولی نمی‌تواند مانع امر به معروف و نهی از منکر شود.

قاسمی افزود: هدف عالیه از امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی گسترش معروف و حذف منکر از جامعه است که این امر رسالت سنگینی است که بر دوش همه پیامبران و ائمه اطهار است و ممکن است نتوانیم به‌طور کامل آن را اجرا کنیم.

وی گفت: برخی از افراد به دلایل مختلفی از جمله تعارفات، نسبت‌های خانوادگی یا ترس از آینده، موفق به انجام امر به معروف و نهی از منکر نمی‌شوند اما وظیفه مردم در بحث امر به معروف و نهی از منکر از مسؤولان سنگین‌تر است و در صورت سکوت مردم ممکن است مسؤول نالایق بر جامعه حاکم شود.

افرادی که برای گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر انتخاب می‌شوند بایستی دوره‌های آموزشی لازم را بگذرانند و این افراد باید به حوزه‌های معروف و منکر اشراف داشته باشند

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌جنوبی ادامه داد: افرادی که برای گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر انتخاب می‌شوند بایستی دوره‌های آموزشی لازم را بگذرانند و این افراد باید به حوزه‌های معروف و منکر اشراف داشته باشند و حلال و حرام شرعی را بدانند و پس از ارزیابی‌ها و تأیید، کارت گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر را دریافت می‌کنند.

قاسمی در پایان خاطرنشان کرد: همان‌طور که در همه عرصه‌ها شاهد حضور فعال جوانان هستیم در امر به معروف و نهی از منکر نیز این حضور فعال دیده می‌شود و توصیه من به این افراد سعه‌صدر و رفتار با حوصله و آرامش است.

انتهای پیام/3403/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول