اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

میرضیایف: کاهش فقر و افزایش رفاه مهم‌ترین کارکرد اصلاحات اقتصادی است

رئیس جمهور ازبکستان در سفر به استان «نمنگان» گفت: کاهش فقر و افزایش رفاه مردم مهم‌ترین وظیفه اصلاحات اقتصادی در دست انجام است.

میرضیایف: کاهش فقر و افزایش رفاه مهم‌ترین کارکرد اصلاحات اقتصادی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان در چارچوب سفر به استان «نمنگان» در نشستی با حضور استاندار و دیگر مقامات استان گفت: کاهش فقر و افزایش رفاه مردم مهم‌ترین وظیفه اصلاحات اقتصادی در دست انجام است.

شوکت میرضیایف افزود: بازسازی اقتصاد کشور در شرایط بحران ناشی از پاندمی کرونا وظیفه بسیار سختی است که مسئولیتی بزرگ برای مقامات سازمان‌های اجرایی در محل است.

رئیس جمهور ازبکستان اظهار داشت: مسائل شناسایی راه‌های موثر برای توسعه استان «نمنگان»، بازراه اندازی اقتصاد و ایجاد فرصت‌های شغلی همچنان الزامی است. 

وی خاطرنشان کرد: با توسعه آموزش مسائل زیادی را مبنی بر فقر می‌توان حل و فصل کرد. اگر ما برای یک فرد فقیر شرایط مناسب زندگی را ایجاد کنیم و مهم‌تر از همه، امکان تحصیل و آموزش عالی فراهم کنیم، آن وقت مسائل مربوط به فقر 60-70 درصد حل و فصل خواهد شد.   

میرضیایف ادامه داد: صنایع کوچک و متوسط، صنایع دستی، خدمات می‌توانند در توسعه اقتصادی منطقه و افزایش درآمد مردم نقش قابل ملاحظه‌ای ایفا کنند. در این زمینه در استان «نمنگان» تجربیات بزرگ اندوخته شده است.

رئیس جمهور گفت: به این ترتیب، به مقامات دستور داده شد که برای بیش از 12 هزار نفر بیکار از خانواده‌های کم بضاعت از طریق توسعه کارآفرینی شغل ایجاد کند.

گفتنی است که 2 هزار نفر پس از بازسازی و 600 نفر کارآفرین در زمینه تجارت و خدمات مشغول کار می‌شوند.

شوکت میرضیایف تاکید کرد: هم اکنون برای استان «نمنگان» برنامه توسعه زمینه‌های خدمات تنظیم و برای این طرح‌ها معادل 7 میلیون و 863 هزار دلار اختصاص داده خواهد شد. علاوه بر این، برای این اهداف 9 میلیون و 833 هزار دلار دیگر تخصیص خواهد شد.  

رئیس جمهور ازبکستان گفت: همچنین 1953 طرح به ارزش یک میلیارد و 602 میلیون و 754 هزار دلار در منطقه اجرا خواهد شد که باعث ایجاد 55 هزار شغل جدید می‌شود.

شوکت میرضیایف در پایان اظهار داشت: مردم استان «نمنگان» مردم کار دوست، فعال، باسواد شایسته زندگی مناسب هستند. دولت این کشور برای رفاه آن تمام کارهای مورد نیاز را انجام خواهد داد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول