اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

سد‌های «سلیمان شاه» و «جامیشان» فرصتی برای توسعه ورزش آبی در سنقر

رئیس اداره ورزش و جوانان سنقرگفت: این شهرستان دارای دو سد «سلیمان شاه» و «جامیشان» و ارتقاعات کوه دالاخانی است، این ویژگی‌ها سبب شده این شهرستان یک منطقه مناسب برای ورزش‌های هوازی باشد.

سد‌های «سلیمان شاه» و «جامیشان» فرصتی برای توسعه ورزش آبی در سنقر

حسین آذرکمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس  در کرمانشاه، اظهار داشت: شهرستان سنقر با دارا بودن یک متر و 88 سانتی‌متر سرانه ورزشی، دارا بودن پیست تارتان، استخر و زمین چمن مصنوعی از لحاظ زیرساخت ورزشی در شرایط مناسبی قرار دارد و این مساله یکی از نقاط قوت ورزش در شهرستان سنقر است.

وی با اشاره به فعالیت : حدود 3 هزار نفر ورزشکار در قالب 30 هیأت ورزش در شهرستان سنقر، اضافه کرد:  فوتبال و کشتی پرمخاطب‌ترین رشته ورزشی در این شهرستان و رشته دوو میدانی برند شهرستان سنقر در مسابقات مختلف است و برخی رشته‌های رزمی همچون بوکس نیز به تازگی افتخارت خوبی را در کشور کسب کرده‌ایم.

فرسوده بودن امکان ورزشی بزرگترین معضل شهرستان سنقر

رئیس اداره ورزش و جوانان سنقر در خصوص اهم مشکلات و معضلات ورزش در این شهرستان، گفت: در شرایط فعلی شیوع بیماری کرونا تمامی محاسبات را در خصوص ورزش در کل جهان و به تبع آن در این شهرستان بهم ریخته است و بسیاری از ورزشکاران به ناچار تمرینات خود را در منازل خود و یا در فضای باز دنبال می‌کنند اما فرسوده بودن برخی از امکان ورزشی یکی از معظلات این شهرستان است.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال شهرستان سنقر با جمعیت بیش از 80 هزار نفری دارای یک استخر است که بیش از 17 سال از ساخت آن می‌گذرد که به شدت نیازمند تعمیرات اساسی است و یا برخی از امکان ورزشی دیگر ما در حالی که در محاسبات مربوط به سرانه ورزشی قلمداد می‌شوند اما در شرایط مطلوبی به سر نمی‌برند و نیازمند تعمیر، مرمت و یا تکمیل هستند.

آذرکمند بیان این مطلب که این شهرستان دارای ظرفیت‌های خوبی برای توسعه ورزش است،گفت: شهرستان سنقر دارای دو سد به فاصله 13 و 18 کیلومتری است و دارای ارتفاع مناسبی از سطح دریا است به همین دلیل می‌توان ورزش‌های آبی را به خوبی در این شهرستان توسعه داد و اردوهای تیم ملی رشته‌های مرتبط با آب را در این شهرستان برگزار کرد.

وی با اشاره به طبیعت زیبایی دالاخانی، یادآور شد: ارتفاعات دالاخانی و پیر و پریشان علاوه بر جاذبه‌های گردشگری و طبیعت گردی، با توجه به پناهگاهی دارند، دارای قابلیت توسعه ورزش کوهنوردی در فصول گرم تابستان هستند.

آذرکمند در پایان، یادآور شد: سنقرو کلیایی دارای دو سد «سلیمان شاه» و «جامیشان» و ارتقاعات کوه دالاخانی است، این ویژگی‌ها سبب شده این شهرستان یک منطقه مناسب برای ورزش‌های هوازی باشد.

انتهای پیام/پ/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول