اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

بخش شمالی صحن حرم حضرت زینب (س) مسقف می‌شود+عکس

متولیان حرم حضرت زینب (س) از فرصت کاهش تعداد زائران این آستان نورانی استفاده کرده و در حال مسقف کردن بخش شمالی حرم به منظور افزایش فضای زیارتی هستند.

بخش شمالی صحن حرم حضرت زینب (س) مسقف می‌شود+عکس

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، حرم حضرت زینب (س) پس از شیوع کرونا به روی زائران بسته شد و بعد از مدتی با تصمیم متولیان حرم درهای ورودی شبستان بازگشایی و نماز جمعه هم برپا شد تا اینکه در نهایت ضریح و تربت‌خانه نیز با رعایت نکات بهداشتی پذیرای زائران شد.

با وجود باز بودن درهای حرم عمه سادات، به دلیل عدم اعزام زائران از شهرها و کشورهای مختلف، حرم حضرت زینب (س) خلوت و غریب‌تر از گذشته است تا جایی که زمان باز بودن حرم شاید در طول روز در مجموع ۳۰ زائر به حرم مشرف شوند.

با توجه به گرمای هوا و با استفاده از خلوتی حرم حضرت زینب (س)، متولیان این مکان مقدس تصمیم بر ایجاد فضای مسقف در بخش شمالی حرم ام المصائب حضرت زینب (س) کردند.

بر همین اساس، ستون‌هایی در بخش شمالی شبستان برافراشته شده و قرار است این بخش مسقف شود تا فضای زیارتی زائران افزوده شود.

به گزارش فارس، سفر ایرانیان به سوریه پس از داعش از اواخر آذرماه سال گذشته به صورت محدود آغاز شد اما با شیوع کرونا این سفرها از اسفندماه لغو شدند. البته مسؤولان حج و زیارت کشورمان همچنان پیگیر از سرگیری این سفرها با رعایت نکات بهداشتی هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول