اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

نقشه کاداستر یک میلیون هکتار از اراضی استان مرکزی تهیه می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: نقشه کاداستر یک میلیون هکتار از اراضی استان تا پایان سال تهیه و تعیین تکلیف می‌شود.

نقشه کاداستر یک میلیون هکتار از اراضی استان مرکزی تهیه می‌شود

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمد ‌محمدی صبح امروز بازدید از روستاهای نوبران ساوه اظهار کرد: استان مرکزی بالغ بر 2 میلیون هکتار اراضی ملی دارد که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال نیمی از  این اراضی تعیین تکلیف می‌شود.

وی تصریح کرد: طرح کاداستر اراضی کشاورزی شامل پایش، تعیین کاربری و سنددار کردن زمین‌های کشاورزی است که با هدف جلوگیری از زمین‌خواری اجرا می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با بیان اینکه با اجرای این طرح اختلافات اراضی بین کشاورزان و منابع طبیعی برطرف می‌شود، ادامه داد: با اجرایی شدن طرح کاداستر  اراضی کشاورزی کشاورزان و جوامع روستایی دارای سند خواهند شد.

پیشگیری از رشد پدیده شوم زمین‌خواری و مفاسد ناشی از آن و تسهیل در امر سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی از فواید اجرای طرح کاداستر است

وی پیشگیری از رشد پدیده شوم زمین‌خواری و مفاسد ناشی از آن، تسهیل در امر سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی، اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها توسط دستگاه‌های دولتی، کاهش عوامل تخریب، جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی منابع ملی با همکاری مراجع قضایی و کاهش اختلافات حقوقی مردم،  ایجاد بانک‌ها و پایگاه‌های اطلاعاتی در راستای ارائه خدمات به حوزه‌های کشاورزی، تحقق اهداف دولت الکترونیک  در بخش کشاورزی، پاسخ به استعلام‌های دستگاه‌های ذی‌ربط و مردم با سرعت و دقت بالا، تثبیت مالکیت اراضی و تعیین مرزهای و گپ در نقشه‌ها و اجرای مقررات، شفاف‌سازی در وصول مطالبات دولت در اراضی را از مهم‌ترین مزایای اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی برشمرد.

حجت الاسلام محمد سبزی نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اصلاح قوانین در بخش کشاورزی می‌تواند روستاها را به دوران مولد بودن بازگرداند.

 

 

چهره به چهره مردم و مسوولان می‌تواند نتایج اثربخشی در پیشرفت امور داشته باشد

 فرماندار ساوه نیز گفت: شهرستان ساوه دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیاری در حوزه بخش کشاورزی است که باید از این ظرفیت‌ها به درستی استفاده کرد.

علی میرزایی بر لزوم دیدار چهره به چهره مردم و مسوولان تاکید و اظهار کرد: این دیدارها می‌تواند نتایج اثربخشی در پیشرفت امور داشته باشد.

 انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول