اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

پهلوگیری پنجمین کشتی ترانزیتی هند به افغانستان در بندر شهید بهشتی

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون پنج کشتی حامل کالای اساسی هند به افغانستان در بندر شهید بهشتی چابهار پهلوگیری کرد و بلافاصله عملیات تخلیه آن آغاز شد.

پهلوگیری پنجمین کشتی ترانزیتی هند به افغانستان در بندر شهید بهشتی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، بهروز آقایی، بیان کرد: طبق برنامه از پیش تعیین شده، پنجمین پارت از محموله های ترانزیتی در قالب سری جدید ترانزیت کالای اساسی از هندوستان به افغانستان از طریق بندر چابهار وارد و بلافاصله عملیات تخلیه آن آغاز شد.

وی ادامه داد: پارت اول تا چهارم این محموله نیز در مجموع به وزن 31 هزار تن از روزهای پایانی فروردین ماه و در شرایطی که ویروس کرونا بر همه جهان غلبه کرده است، در این بندر استراتژیک پهلو گرفت. که این میزان برابر با ۱۵ سال گذشته از سال ۸۰ تا سال ۹۵ می باشد.

به گفته این مقام مسئول، پنجمین کشتی ترانزیتی هندوستان به افغانستان با محموله ای به وزن 7 هزار و 500 تن و در قالب 300 دستگاه کانتینر؛ یکشنبه هشتم تیرماه وارد بندر شهید بهشتی شد.

آقایی با اشاره به خروج این کالا به صورت حمل یکسره از بندر چابهار به سمت مرز افغانستان، اضافه کرد: دیگر محموله های ترانزیتی هند به افغانستان نیز با ترافیک بسیار مطلوب از طریق این بندر بزرگ اقیانوسی وارد و به مقصد ارسال می شود.

وی اظهار کرد: چهار بخش اول از گندم اهدایی دولت هند پس از تخلیه از کشتی در بندر شهید بهشتی چابهار، بارگیری و از طریق مرز میلک - زرنج به افغانستان منتقل شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول