اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

دستگاه هوشمند مدیریت مصرف اکسیژن در شیراز ساخته شد

به همت اعضای هیات علمی و پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دستگاه هوشمند مدیریت مصرف اکسیژن، برای کمک به بیماران خاص ریوی تولید شد.

دستگاه هوشمند مدیریت مصرف اکسیژن   در شیراز ساخته شد

 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز،  عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن اعلام این خبر گفت: اکسیژن درمانی به عنوان یک روش مهم در درمان بیماری‌های خاص ریوی (حاد و مزمن) جایگاه ویژه ای دارد و این دستگاه با همت اعضای هیات علمی و پژوهشگران دانشگاه، برای مدیریت میزان اکسیژن مصرفی در بیماران ریوی خاص طراحی و تولید شده است.

یونس قاسمی افزود: این دستگاه با پایش برخی علائم حیاتی بیمار، در صورت بروز اشکال در تحویل اکسیژن به بیمار، مراقبان را مطلع می کند و علاوه بر استفاده در بیمارستان، قابلیت استفاده در منزل بیمار را نیز دارد.

 یکی از سازندگان این دستگاه نیز با اشاره به کارآیی آن، اظهار کرد: در این روش اکسیژن با غلظت بالاتر از حد معمول( ۲۱درصد) برای بیمار تجویز می شود.

حسین پارسائی با بیان اینکه عیب بیشتر سیستم‌ها و روشهای موجود، پایین بودن راندمان  آنها است، افزود: طبق تحقیقات درصد قابل توجهی از اکسیژن موجود در سیلندر -در برخی موارد بیش از ۵۰ درصد- که باید اکسیژن مورد نیاز بیمار را تامین کند، به هدر می رود.

او ادامه داد: دستگاه هوشمند مدیریت مصرف اکسیژن به صورت  فعال، جریان اکسیژن را کنترل کرده و از هدر رفتن آن جلوگیری می کند و این روند، کاهش چشمگیر هزینه‌های تامین اکسیژن را به دنبال دارد.

 گفتنی است؛ دستگاه هوشمند مدیریت مصرف اکسیژن به سرپرستی حسین پارسائی و سید معصوم معصوم پور از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با حمایت مالی این دانشگاه به عنوان یک طرح فناورانه، طراحی و ساخته شده است.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول