اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

احداث پل صالحیه باعث تضییع حقوق مردم و هدررفت بیت‌المال می‌شود

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: احداث پل و اتصال صالحیه به شهرک واوان باعث تضییع حقوق مردم منطقه و هدررفتن بیت المال است.

احداث پل صالحیه باعث تضییع حقوق مردم و هدررفت بیت‌المال می‌شود

مهدی شریفیان نماینده مردم اسلامشهر، ری، تهران، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر با اشاره به بازدید معاون امور عمرانی استاندار تهران از محل در حال احداث پل صالحیه به واوان، اظهار کرد: احداث پل و اتصال صالحیه به شهرک واوان شهرستان اسلامشهر باعث تضییع حقوق مردم منطقه و هدر رفتن بیت المال و تحمیل بار مالی سنگین به شهرداری اسلامشهر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه احداث پل صالحیه به طور غیر کارشناسی و با تحمیل هزینه چند میلیاردی برای شهرداری اسلامشهر آغاز شده است، افزود: متأسفانه بدون ملاحظه مسائل اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و خارج از طرح تفصیلی شهرستان‌های بهارستان و اسلامشهر به طور غیر کارشناسی در این منطقه در حال احداث است و اتصال این پل مزیتی برای شهرستان نخواهد داشت.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با ادله و مستندات کافی که مجموعه مدیریت شهری و دستگاه قضایی و امنیتی شهرستان اسلامشهر در اختیار من گذاشته‌اند با احداث این پل مخالف هستم چرا که علاوه بر پایمال کردن حق مردم اسلامشهر به امنیت منطقه نیز خدشه وارد می‌کند و بنده وظیفه دارم از حقوق مردم منطقه دفاع کنم.

شریفیان با تأکید بر این نکته که با عاملان اجرایی این طرح باید به شدت برخورد شود، ادامه داد: مدیران شهرستان بهارستان به ویژه شهرداری صالحیه در جهت کاهش بار ترافیکی منطقه می‌توانند از مسیرهای جایگزین فعلی که به مراتب کم هزینه‌تر از احداث پل با هزینه چند میلیاردی است استفاده بهتری کنند.

وی با اشاره به اینکه احداث پل صالحیه بدون توجه به اولویت بندی طرح جامع شهرستان‌های بهارستان و اسلامشهر بوده، خاطرنشان کرد: احداث این پل غیر کارشناسی شده و با اهداف سودجویی شخصی برخی افراد علاوه بر ایجاد معضلات فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و سایر موارد برای مردم منطقه هزینه‌های چند صد میلیارد تومانی برای شهرداری اسلامشهر تحمیل می‌کند.

منتخب مجلس یازدهم در پایان گفت: در بازدید معاون امور عمرانی استانداری تهران از محل احداث پل صالحیه، مسیرهای جایگزین برای اتصال شهر صالحیه به بلوار الغدیر و کمربندی جنوبی شهرستان‌های اسلامشهر، بهارستان، رباط کریم و اتوبان تهران قم مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش فارس، احداث پل صالحیه و اتصال به شهر واوان از سال ۹۴ بر اساس مصوبات شورای شهر صالحیه، توسط شهرداری این شهر و بدون در نظر گرفتن پیامدهای زیست محیطی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و خارج از طرح تفصیلی و طرح جامع شهرستان‌های اسلامشهر و بهارستان آغاز شده و از سال گذشته با حکم دادستان اسلامشهر عملیات احداث آن متوقف شده و با پیگیری‌های مختلف علی‌رغم مخالفت‌های مسؤولان و مردم شهرستان اسلامشهر و شهر واوان، تحرکاتی برای شروع مجدد عملیات عمرانی این طرح آغاز شده است که در صورت عدم اتخاذ تصمیمات و تدابیر کارشناسانه در چارچوب موازین قانونی ممکن است حوادث و وضعیت ناخوشایند و ناراحت کننده و غیر قابل جبرانی را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/۶۷۰۲۱/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول