اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

آتش‌سوزی دوباره جنگل‌های پاوه مهار شد/ تهدید آتش و باد بر پیکر زخم‌خورده «بوزین و مرخیل»

فرماندار پاوه گفت: آتش منطقه بوزین و مرخیل الان با تلاش نیروهای مردمی و دولتی دوباره مهار شده است.

آتش‌سوزی دوباره جنگل‌های پاوه مهار شد/ تهدید آتش و باد بر پیکر زخم‌خورده «بوزین و مرخیل»

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، پرویز ایده‌پور امروز در جمع اصحاب رسانه  با بیان اینکه طی هفته گذشته و جاری این دومین بار است که منطقه حفاظت شده «بوزین و مرخیل» شهرستان پاوه دچار آتش‌سوزی می‌شود، اظهار داشت: آتش‌سوزی منطقه بوزین و مرخیل بامداد روز پنجشنبه هفته گذشته اتفاق افتاد که روز شنبه مهار شد، ولی دوباره روز گذشته شعله‌ور شد.

وی ادامه داد: در جریان مهار این آتش‌سوزی سه نفر از نیروی جوان و مردمی به نام‌های «مختار خندانی»، «یاسین کریمی» و «بلال امینی» از نیروهای مردمی جان خود را از دست دادند.

فرماندار پاوه از مهار دوباره آتش‌سوزی جنگل‌های پاوه خبر داد و گفت: آتش منطقه بوزین و مرخیل الان با تلاش نیروهای مردمی و دولتی دوباره مهار شده است.

وی در توضیح دلیل شعله‌ور شدن مجدد آتش در این منطقه بعد از اطفای حریق، گفت: منطقه بوزین و مرخیل از مناطقی است که دارای مرتع بسیار عالی، مشجر و پوشش گیاهی انبوهی است که در جنوب شهرستان پاوه از مناطقی است که سالیان سال مورد حفاظت بود و جزء مناطق حفاظت شده است.

ایده‌پور به وجود درختان کهن و چوب‌های فرسوده در این مناطق اشاره و بیان کرد: کنده‌های درختان بعد از اطفای حریق همچنان می‌سوزند و از سوختن این کنده‌های جامانده در شیب‌های تند، با وزش باد آتش به دامنه‌ها سرایت می‌کند و آتش مجددا شعله‌ور می‌شود.

وی در پایان، گفت: علت آتش‌سوزی در دست بررسی است و ان‌شاءالله به زودی علت آتش سوزی را به استحضار مردم می‌رسانیم.

انتهای پیام/پ/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول