اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

افت ۵ درصدی پوشش واکسیناسیون گروه‌های هدف/ برای واکسن کودکان از خانه خارج شوید

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره تاثیر کرونا بر تمام جنبه‌های زندگی گفت: خدمات بهداشتی ضروری همچون واکسیناسیون نیز از این شرایط مستثنی نبوده بطوریکه متاسفانه شاهد افت ۵ درصدی پوشش واکسیناسیون گروه‌های هدف در کشور بوده ایم.

افت ۵ درصدی پوشش واکسیناسیون گروه‌های هدف/ برای واکسن کودکان از خانه خارج شوید

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وب دا، سید محسن زهرایی با اشاره به شیوع فراوان فلج اطفال در ۳۰ تا ۴۰ سال گذشته در کشور اظهار کرد: به یمن اجرای برنامه واکسیناسیون ۱۹ سال است که هیچ موردی از بیماری فلج اطفال در کشور گزارش نشده است.

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خانواده‌ها از واکسیناسیون کودکان خود به عنوان مهم‌ترین خدمت سلامتی غفلت نکنند.

وی با تاکید براینکه مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های بهداشت مکان‌های امنی از جهت عدم انتقال بیماری کرونا است به خانواده‌ها اطمینان خاطر داد که با اجرای دستورالعمل‌های موجود هیچ خطری کودکان مراجعه کننده به مراکز را از نظر ابتلا به کووید ۱۹ تهدید نخواهد کرد.

زهرایی با اشاره به اینکه بیماری کرونا تمام جنبه‌های زندگی افراد را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: خدمات بهداشتی ضروری همچون واکسیناسیون نیز از این شرایط مستثنی نبوده بطوریکه متاسفانه شاهد افت ۵ درصدی پوشش واکسیناسیون گروه‌های هدف در کشور در این مدت بوده ایم.

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خانواده‌ها باید بدانند هرچند که برای پیشگیری از ابتلا به کرونا باید اصل «در خانه ماندن» را رعایت کنند، اما باید بدانند واکسیناسیون کودکان از موارد ضروری است که به خاطر آن باید از خانه خارج شوند.

وی خاطرنشان کرد: غفلت از انجام واکسیناسیون در عین حالی که همه مشغول مقابله با کرونا هستیم می‌تواند شیوع بیماری‌های واگیری همچون سرخک، سرخچه شود و یا حتی فلج اطفال را به دنبال داشته باشد. بنابراین به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان انجام واکسیناسیون کودکانشان را به تاخیر نیندازند.

زهرایی واکسیناسیون را مهم‌ترین خدمت بهداشتی شناخته شده برای حفظ سلامت کودکان برشمرد و گفت: کشور ایران به عنوان کشوری موفق و کم نظیر در پوشش واکسیناسیون گروه‌های هدف است که این موفقیت مرهون اجرای نظام شبکه‌های خدمات بهداشتی درمانی است و از سال ۱۳۶۳ در کشور شکل گرفت.

 رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: مطالعات نشان می‌دهد تا قبل از سال ۱۳۶۳، علت مرگ و میر  یک چهارم مرگ‌های نوزادی در کشور کزاز  نوزادی بود و اگر واکسیناسیون کودکان بصورت گسترده در تمام اقصی نقاط کشور انجام نمی‌شد در حال حاضر سالانه شاهد وقوع ۷ هزار مرگ نوزاد  ناشی از کزاز نوزادی می‌بودیم، این در حالی است که با اجرای موفق برنامه واکسیناسیون در کشور هر یک تا دو سال یک مورد مرگ مشکوک به دلیل کزاز نوزادی گزارش می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر پوشش واکسیناسیون گروه‌های هدف کشور به عنوان یکی از موفق‌ترین کشورهای جهانی حدود ۹۸ درصد است، اظهار امیدواری کرد با حساسیت خانواده‌ها در خصوص انجام واکسیناسیون شاهد حفظ و ارتقاء این شاخص در کشور باشیم.

انتهای پیام/ 70061

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول