اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

خطر عقب‌گرد کاشان به شرایط کرونایی اسفند/ مردم تا مجبور نباشند ماسک نمی‌زنند

آمارهای روزانه نشان می‌دهد به خاطر عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و مسائل بهداشتی، شرایط کاشان کم کم به روزهای اسفند ماه باز می‌گردد، این روزها اگر چه وضعیت کاشان قرمز نیست اما در وضعیت هشدار قرار دارد.

خطر عقب‌گرد کاشان به شرایط کرونایی اسفند/ مردم تا مجبور نباشند ماسک نمی‌زنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، شهرستان کاشان که از ابتدای اسفند ماه گذشته یکی از کانون‌های قابل توجه شیوع کرونا بود، پس از عبور از دوره بحران مجددا این روزها شرایط مطلوبی ندارد، آمارهای روزانه نشان می‌دهد به خاطر عدم  رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و مسائل بهداشتی شرایط کاشان کم کم به روزهای اسفند ماه باز می‌گردد این روزها وضعیت کاشان قرمز نیست اما در وضعیت هشدار قرار دارد.

عروسی‌ها، جشن تولدها و مراسم سوگواری در کاشان به راه افتاده است و مشخص نیست بعد از این مراسمات شوآفی، چه بلایی بر سر مردم بیاید. اگر در گوشه کنار کاشان دیده شود که فردی مسائل بهداشتی را رعایت می‌کند، خودش به فکر خودش است ودر غیر این صورت به نظر می‌رسد در این شهر هیچ  اجباری برای رعایت کردن مسائل بهداشتی برای افراد نیست.

گزارش میدانی خبرنگار فارس در کاشان نشان می‌دهد در پاساژها و مراکز خرید،بخش قابل توجهی از مردم مسائل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کند؛ افراد کمی هستند که در بیرون از منزل از ماسک و دستکش  استفاده و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت می‌کنند.

اگر مجبورمان کنند ماسک می‌زنیم

یکی از فروشندگان کاشانی که بدون استفاده از ماسک و دستکش، مشغول فروش اجناس بود در گفت‌و‌گو با خبرنگار با فارس با اشاره به اینکه اگر به ما اجبار کنند، جریمه و تنبیه در نظر بگیرند حتما از ماسک و دستکش استفاده می‌کنیم، اظهار کرد: نمی‌توانم ماسک بزنم چون آسم شدید دارم و ممکن است دچار تنگی نفس بشوم و مشکلات بدتری برایم پیش بیاید.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا بیماری شما با این شرایط روزهای کاشان و درگیری با کرونا سازگار است، از احبار در تأمین معیشت خودش و خانواده و پرداخت اجاره خانه و لزوم کنارآمدنش با شرایط موجود گفت.

در گوشه و کنار این شهر هرکس برای ماسک نزدنش دلیل موجه و غیرموجهی داشت، به نظر می‌رسد تا زمانی که ماسک زدن اجباری نشود و تنبیه برای این کار صورت نگیرد، گوش هیچکس بدهکار نخواهد بود و مردم خیلی عادی با این پدیده شوم رفتار می‌کنند. بر اساس آمار و ارقام روزهای اخیر کرونا در کاشان، فقط در روز یکشنبه ۲۱ بیمار جدید بستری شدند.

به گفته سیدعلی‌رضا مروجی ریاست دانشگاه علوم پزشکی کاشان، ۳۵ هزار و ۷۹۱ نفر تا کنون به مراکز بستری و سرپایی تشخیصی و درمانی در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل مراجعه کرده‌اند که در مجموع فعلا ۶۲ بیمار حادتنفسی در بیمارستان بهشتی کاشان بستری هستند و تاکنون تست کرونای هزار و ۵۰۶ نفر در این دو شهرستان مثبت شده است.

زنگ خطر افزایش فوتی‌های کرونا در کاشان

بعد از اوج‌گیری آمار فوتی‌های این بیماری در اسفند ماه، مدتی بود که آرامش نسبی به کاشان برگشته بود اما در روزهای اخیر ۲ فرد بالای ۸۰ سال دیگر هم بر اثر این بیماری جان خود را از دست داند تا شاید این آمار و ارقام تلنگری برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی باشد.

محمد حاجی‌جعفری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان با اشاره به اینکه این شهرستان در ضعیت هشدار قرار دارد، اظهار کرد: در یک هفته اخیر با افزایش مراجعات مواجه بوده‌ایم و در دو روز گذشته ۲۱ نفر در بیمارستان بهشتی کاشان بستری شده‌اند.

وی گفت: اگر چه کاشان در وضعیت قرمز قرار ندارد اما در وضعیت هشدار هستیم و ممکن است با این شرایط به وضعیت قرمز برگردیم.

 

مردم به فکر جان‌شان باشند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان، با اشاره به اینکه مردم فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند، افزود: مسأله پرهیز از تجمعات و مسائل بهداشتی رعایت نمی‌شود و با پیگیری‌هایی که انجام دادیم در مهمانی‌ها و عروسی‌ها تعداد زیای از افراد خانواده‌ها درگیر کرونا شده‌اند.

حاجی‌جعفری با تاکید بر اینکه ما با این بیماری همراه هستیم و هنوز این بیماری تمام نشده است، خاطر نشان کرد: مجبور هستیم خودمان از خودمان محافظت کنیم که بهترین راهکار رعایت کردن مسائل بهداشتی و در راس آن این است که همه مردم خصوصا در جاهای شلوغ و پرجمعیت ماسک بزنند تا زدن ماسک همگانی بشود.

 وی، با بیان اینکه چون کاشان در وضعیت قرمز قرار ندارد هیچ تعطیلی برای صنوف نخواهیم داشت، تصریح کرد: از مردم خواهش می‌کنیم فاصله اجتماعی و مسائل بهداشتی را رعایت کنند و بیشتر مراقب خود و اطرافیان باشند.

انتهای پیام/۶۳۰۱۸/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول