اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

هشدار مقامات قزاق در مورد افزایش آمار طلاق در این کشور

وزیر اطلاعات و توسعه اجتماعی قزاقستان در مورد افزایش چشمگیر آمار طلاق در یک سال گذشته میلادی در این کشور هشدار داد.

هشدار مقامات قزاق در مورد افزایش آمار طلاق در این کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «آئیدا بالایووا» وزیر اطلاعات و توسعه اجتماعی قزاقستان در مورد افزایش موارد از هم پاشیدن خانواده‌های جوان در این کشور، هشدار داد.

وی در گفت‌وگوی آنلاین با مردم گفت: باید اعتراف کرد متاسفانه در کنار توسعه جامعه مدرن ارزش‌های خانوادگی در حال تغییر است.

وی در ادامه مشکل بزرگ قزاقستان را افزایش موارد طلاق عنوان کرد و گفت: اگر در سال 2017 میلادی 55 هزار مورد طلاق (39 درصد از کل ازدواج‌های ثبت شده طی این سال) ثبت شده این شاخص در سال 2019 میلادی تا حدود 60 هزار یا 43 درصد افزایش یافته است.

بالایووا در ادامه گفت: البته از دلایل افزایش آمار طلاق می‌توان به ازدواج‌های ساختگی برای بدست آوردن کمک‌های مالی در چارچوب برنامه «کمک‌های اجتماعی هدفمند» در این کشور اشاره کرد.

وی افزود: در حال حاضر هرگونه تغییر و تحول در جامعه می‌تواند بر خانواده تاثیر منفی بگذارد، لذا یکی از مهم‌ترین وظایف اجتماعی دولت حمایت از خانواده، مادر و کودک است.

بالایووا گفت: به این خاطر در سال جاری میلادی اجرای اقداماتی برای تقویت نهاد خانواده، بهداشت باروری و پیشگیری از خشونت خانگی که در مفهوم سیاست خانواده و جنسیت تا سال 2030 کشور توصیف شده، آغاز یافته است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول