اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

چین ماه را کاوش می‌کند

کاوشگر «چانگ ای-4» متعلق به کشور چین، بیش از 500 روز در نیمه تاریک ماه زندگی کرده و نوزدهمین روز قمری کاری خود را به پایان رسانده است.

چین ماه را کاوش می‌کند

به گزارش  خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، کاوشگر «چانگ ای-۴» متعلق به کشور چین، بیش از ۵۰۰ روز در نیمه تاریک ماه زندگی کرده و نوزدهمین روز قمری کاری خود را به پایان رسانده است.

اداره ملی فضایی چین روز یکشنبه گفت: هم لندر و هم مریخ نورد Chang'e-4 به تازگی کار خود را برای نوزدهمین روز قمری به پایان رسانده‌اند و به دلیل کمبود انرژی خورشیدی، به حالت خفته برای شب قمری رفته‌اند.

طبق اعلام مرکز اکتشافات قمری و برنامه فضایی اداره ملی فضایی چین (CNSA)، کاوشگر و فرودگر چین، هر دو در وضعیت عادی قرار دارند و قرار است فعالیت آنها در سطح تاریک ماه ادامه یابد.

ماه‌نورد Yutu-۲ یا Jade Rabbit-۲ بسیار طولانی‌تر از عمر طراحی سه ماهه خود کار کرده و بدین ترتیب رکورددار حضور در ماه شده است؛ تا کنون این ماه‌نورد حدود ۵۴۰ روز را در ماه گذرانده است.

این مریخ نورد به دانشمندان کمک کرده است تا از اسرار دفن شده در اعماق حاشیه ماه، پرده برداری کنند و درک بشریت را از تاریخ برخورد آسمانی و فعالیت‌های آتشفشانی غنی سازند.

چین قصد دارد نخستین کاوشگر مریخ خود را نیز عرضه کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول