اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

سرانه مصرف آب در کرمانشاه 38 درصد بالاتر از میانگین کشوری است

مدیر عامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: الان سرانه مصرف در شهر کرمانشاه به 235 لیتر در شبانه‌روز رسیده که حدود 38 درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

سرانه مصرف آب در کرمانشاه 38 درصد بالاتر از میانگین کشوری است

علی‌رضا کاکاوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در خصوص گله‌مندی عده‌ای از اهالی برخی از شهرک‌های کرمانشاه و برخی از روستاها با مشکل افت فشار و قطعی آب، اظهار داشت: اوضاع آب شرب در استان به خصوص در شهر کرمانشاه مناسب نیست به شدت مشکل داریم.

وی به برگزاری جلسه‌ای در این خصوص در 22 خردادماه با استاندار کرمانشاه اشاره کرد و افزود: تصمیمات خوبی در این جلسه گرفته شد به طوری که طی 10 روز گذشته 12 حلقه چاه را در شهر کرمانشاه وارد مدار شده و علاوه بر این با اضافه کردن بر راندمان پمپ‌های تصفیه‌خانه داخل شهر، حدود 300 لیتر در ثانیه به ظرفیت تامین آب در شهر کرمانشاه اضافه شده است.

مدیر عامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه ادامه داد: با شروع فصل گرما و بحث کرونا ویروس شاهد افزایش مصرف هستیم، یعنی هر چه اضافه تولید می‌کنیم از این طرف مردم بیشتر مصرف می‌کنند به طوری که الان سرانه مصرف در شهر کرمانشاه به 235 لیتر در شبانه‌روز رسیده که حدود 38 درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

وی اشاره به تصفیه‌خانه‌‌هایی در حال ساخت استان داشت و گفت: در حال حاضر چهار تصفیه‌خانه در حال ساخت داریم عمده‌ترین آن تصفیه‌خانه شهر کرمانشاه است که از سد گاوشان تامین آب می‌شود و زحمت آن با آب منطقه‌ای است که امیدواریم تا پایان سال وارد مدار شود تا بتوانیم شهر کرمانشاه را برای دراز مدت تامین آب کنیم.

وی یادآور شد: مشکل  قطعی آب در شهر کرمانشاه تا زمانی که طرح آبرسانی گاوشان به مرحله بهره‌برداری نرسد، کم و بیش وجود دارد، اما تمام سعی و تلاش ما این است به حداقل برسد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول