اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

ساماندهی و دفع آب‌های سطحی شهر قشم با حفر کانال

مدیر امور شهری و روستایی منطقه آزاد قشم از احداث یک هزار و ٢٥٠ متر کانال بتنی با هدف ساماندهی دفع آب‌های سطحی و رفع آبگرفتی‌های شهر قشم خبر داد.

ساماندهی و دفع آب‌های سطحی شهر قشم با حفر کانال

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، فرج طهماسبی‌دیزج ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با هدف ساماندهی دفع آب‌های سطحی و رفع آبگرفتی‌های شهر قشم چهار کانال به طول بالغ بر یک هزار و ۲۵۰ متر با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال احداث شده است.

وی افزود: همچنین صدها متر جوی و کانال فرعی برای دفع آب‌های سطحی سطح شهر قشم ایجاد شد.

مدیر امور شهری و روستایی منطقه آزاد قشم تصریح کرد: ۲ کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی حد فاصل چهار راه رسالت تا چهار راه فلسطین و نیز میدان شهدا تا چهار راه رسالت به طول ۴۹۰ متر در ابعاد ۱۰۰ در ۱۲۰ سانتی متر در محدوده بالادست محله چابهار شهر قشم، به کانالی که پیش از این ساخته شده متصل گردید.

طهماسبی ادامه داد: همچنین مراحل اجرایی کانالی برای دفع آب‌های سطحی در محدوده میدان دوحه تا حوضچه صیادی به طول ۲۱۱ متر به پایان رسیده و آماده بهره‌برداری است.

وی اضافه کرد: در مجاورت میدان حافظ و سایت سمن نیز کانالی به طول ۵۵۰ متر در ابعاد ۱۰۰ در ۱۵۰ سانتی‌متر در حال احداث است که هدایت آب‌های سطحی ناشی از بارندگی در شهرک‌های سیستان، بوستان و گلستان را به دریا هدایت می‌کند.

مدیر امور شهری و روستایی منطقه آزاد قشم ابراز داشت: چهارمین کانال دفع آب‌های سطحی شهر قشم در مجاورت مجموعه سیتی سنتر به سمت پارک زیتون قرار دارد که با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در مراحل پایانی قرار دارد.

طهماسبی گفت: در راستای اصلاح معابر با هدف رفع آبگرفتگی‌های حاصل از بارندگی، تاکنون صدها متر جوی و کانال فرعی در نقاط مختلف شهر احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

وی عنوان کرد: در مجموع یک هزار و ٢٥٠ متر کانال بتنی و بیش از ۲ هزار متر کانال فرعی و جوی در شهر قشم احداث شده است.

گفتنی است، رهاشدگی آب‌های سطحی و آبگرفتگی معابر و منازل از معضلات جزیره قشم است و دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان نیز با تعیین ضرب الاجلی خطاب به سازمان منطقه آزاد قشم و شهرداری این شهر خواستار اجرای طرح جامع شهری و ساماندهی آب‌های سطحی شده است.

انتهای پیام/۸۸۰۵۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول