اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

کرایه‌های تاکسی در همدان دونرخی می‌شود

مدیرمعاونت تاکسیرانی سازمان شهرداری همدان از دو نرخی شدن کرایه‌های تاکسی در همدان خبر داد.

کرایه‌های تاکسی در همدان دونرخی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، این روزها عده‌ای از مردم نسبت به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی برخی از رانندگان تاکسی گلایه‌هایی دارند و خواستار رسیدگی به این وضعیت هستند، آنها می‌گویند با وجود اینکه دو نفر باید عقب تاکسی سوار شوند برخی رانندگان توجهی ندارند و هم کرایه را افزایش داده و هم سه نفر سوار می‌کنند.

برخی از مردم نیز می‌گویند امسال ۳۰ درصد کرایه تاکسی‌ها در همدان افزایش یافته اما بعضی از رانندگان بیشتر از این میزان را دریافت می‌کنند.

مدیر معاونت تاکسیرانی شهرداری همدان در این خصوص اظهار کرد: ما امسال کرایه‌‌ها را دونرخی کرده‌ایم یعنی در شرایط بحران و عادی نرخ‌هایی را در نظر گرفته‌ایم.

میلاد کریمی با اشاره به اینکه این نرخ هفته گذشته در شورای شهر مصوب شد و در حال حاضر منتظر رای کمیته انطباق است گفت: نرخ مورد نظر با تایید کمیته انطباق در روز چهارشنبه این هفته به ستاد تنظیم بازار خواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه در شرایط عادی کرایه تاکسی ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده و در شرایط بحران ۴۰ تا ۴۲ درصد افزود: در حال حاضر کمتر به رانندگان در رعایت دستورالعمل‌ها سخت می‌گیریم چون آنها هم شرایط سختی را تحمل می‌کنند و بیماری کرونا باعث شده با مشکلاتی مواجه شوند.

مدیر معاونت تاکسیرانی شهرداری همدان با تاکید به اینکه ۶۰ تا ۷۰ درصد رانندگان مباحث مورد توجه را رعایت می‌کنند و بیشتر خط‌های حاشیه شهر هستند که کمتر به مسئله توجه دارند گفت: اگر این هفته در ستاد تنظیم بازار نرخ کرایه تصویب شود آن را به رانندگان ابلاغ خواهیم کرد و سخت‌گیری بیشتری هم خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در حال حاضر کمتر سختگیری داریم چون هم درآمد تاکسی‌ها پایین آمده و هم به دلیل هزینه بالای قطعات خودرو با مشکلات هزینه‌ای مواجه هستند.

کریمی با بیان اینکه ما نمی‌خواهیم تاکسی‌های متخلف را به پارکینگ روانه کنیم چون مشکلات هزینه‌ای آنها را هم درک می‌کنیم و به دنبال این هستیم تا به صورت معقول افزایش کرایه را داشته باشیم افزود: در طول هفته چندین بار بازرسی‌ها را در برنامه داریم اما منتظریم تا نرخ نامه جدید مصوب شود و آن را ابلاغ کنیم تا کنترل بیشتری هم در سطح شهر داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه بر نرخ جدید، هزینه‌های رانندگان جبران می‌شود و باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز مورد توجه قرار گیرد عنوان کرد: از آنجا که در حال حاضر ۳۰ درصد کرایه تاکسی افزایش پیدا کرده اما چون تاکید می‌کنیم یک نفر کمتر در صندلی عقب بنشیند، حتی کرایه تاکسی سال قبل رانندگان برنمی‌گردد و به همین دلیل کرایه‌ها را دو نرخی کرده‌ایم.

مدیر معاونت تاکسیرانی شهرداری همدان در پاسخ به اینکه برخی رانندگان همچنان دو نفر در صندلی عقب خودرو سوار می‌کنند اما برخی سه نفر و در پاسخ می‌گویند طرح دو نفر برداشته شده و وضعیت به حالت عادی برگشته است گفت: رانندگان خط‌های حاشیه شهر کمتر به سوار کردن دو نفر توجه می‌کنند و طی بازدیدهایی که داشته‌ایم این مسئله محرز شده درحالی که خط‌های اصلی اکثرا رعایت می‌کنند که البته درآمد بهتری نسبت به آن رانندگان دارند.

وی افزود: به طور مثال روز گذشته از خط‌هایی که از میدان امام (ره) عبور می‌کنند بازدیدی داشتیم و از ۱۰ خودرو یک یا دو تاکسی فاصله تعیین شده را رعایت نمی‌کردند و بقیه رعایت می‌کردند.

کریمی گفت: خط‌های حاشیه به دلیل درآمد کم کمتر به این مسئله توجه داشتند که با نرخ نامه جدید آنها نیز موظف خواهد بود که رعایت کنند و در غیر این صورت برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول