اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مطب‌ها ضروری است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مطب‌های پزشکی ضروری است.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مطب‌ها ضروری است

صدیق جدیدالاسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: تمامی دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا در سطح ملی و استانی به مطب‌های خصوصی و مراکز درمانی دولتی ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه پزشکان، منشی و هیچ شخص دیگری نباید بدون ماسک در مطب حضور یابند، اضافه کرد: نوبت دهی با کمترین معطلی به صورت هماهنگی تلفنی با بیمار صورت گیرد.

وی به خلاصه گزارش عملکرد نظارتی معاونت درمان در خصوص رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مراکز درمانی استان اشاره کرد و اظهار داشت: نظر به اهمیت رعایت دستورالعمل‌های پیگیری درپاندمی کویید ۱۹ در مراکز  درمانی و به منظور  نظارت دقیق دراین خصوص، براساس برنامه تنظیمی در بازه زمانی ماه گذشته تا کنون از مطب و موسسات پزشکی بازدید بعمل آمد. 

این مقام مسئول با بیان اینکه  از مراکز جراحی محدود وسرپایی سه نظارت بر توقف اعمال جراحی صورت گرفته است، افزود: از مطب پزشکان متخصص وفوق تخصص ۲۳مورد بازدید انجام شده است.

ضرورت رعایت موازین بهداشتی همگانی در مطب‌ها

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان اذعان کرد: این بازدیدها از مطب پزشکان عمومی، دندانپزشکان ودرمانگاه‌های عمومی، ۶ مورد درمانگاه‌های عمومی، ۷ مورد از حرفه‌های وابسته به پزشکی و پیراپزشکی(تزریقات و پانسمان و دندانسازان تجربی و...) انجام شده است.

وی مهم ترین مواردی که که در بازدیدها مورد بررسی قرار گرفته را ضرورت استفاده از وسایل حفاظت فردی همچون ماسک ، دستکش و استفاده صحیح از مواد ضدعفونی کننده دست و سطوح  توسط  پزشکان ، منشی،کادر شاغل و مراجعان برشمرد و گفت: بررسی دقیق نحوه تفکیک  وتحویل زباله‌های مراکز برای امحاء، بررسی رعایت فاصله گذاری اجتماعی شامل زمان بندی حضور مراجعان و حضور  کمترین تعداد بیماران از دیگر موارد مورد ارزیابی در این بازدیدها است.                                                                                                               

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان در پایان تاکید کرد: اگر مردم نسبت به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط پزشکان معترض باشند به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان مراجعه کنند تا ترتیب اثر داده شود‌.
انتهای پیام۲۳۳۰/۷۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول