اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

شرکت‌های بین‌المللی تبلیغات در فیس‌بوک را تحریم می‌کنند

اخیرا کمپینی به راه افتاده که در قالب آن تبلیغات در بستر فیس‌بوک تحریم می‌شود. این کمپین از سوی برخی شرکت‌های بزرگ مورد حمایت قرار گرفته است.

شرکت‌های بین‌المللی تبلیغات در فیس‌بوک را تحریم می‌کنند

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، اخیرا کمپینی علیه فیس‌بوک به راه افتاده که سازمان دهندگان آن خواستار آن هستند تا زمانی که فیس بوک محتوای خشونت آمیز، نژادپرستانه، و تبعیض آمیز خود را حذف نکند شرکت‌ها از تبلیغ در این شبکه اجتماعی خودداری کنند.

تاکنون چند شرکت بزرگ از این کمپین حمایت کرده و کسانی که آن را به راه انداخته‌اند حالا به فکر این افتادند که برای افزایش فشار بر فیس بوک به سمت دعوت از شرکت‌های بزرگ بین‌المللی برای پیوستن به آن بروند.

جیم استیر، مدیرعامل مؤسسه کامان سنز مدیا، طی مصاحبه‌ای گفت کمپین ما قصد دارد از شرکت‌های بزرگ اروپایی برای تحریم فیس بوک دعوت کند.

از زمان به راه افتادن این کمپین و مبارزه تاکنون 160 شرکت از جمله درایزون، و یونی ریول به آن پیوسته‌اند و اعلام کردند برای ماه جولای در فیس‌بوک تبلیغاتی نخواهند داشت.

انجمن فیری پرس و مؤسسه کامان سنس در کنار گروه‌های حقوق بشری آمریکا شامل کالر اف چنج و آنتی دیفیمیشن با همکاری یکدیگر و پس از مرگ جرج فلوید سیاه پوست به دست پلیس مینیاپولیس این کمپین را راه‌اندازی کردند.

استیر می‌گوید هدف ما افزایش فشار علیه فیس بوک خواهد بود و این کمپین امیدوار است تا به کمک اروپایی‌ها بتواند فشارها را بر فیس بوک بیشتر کند.

ناآرامی‌ها در آمریکا پس از مرگ فلوید سیاه پوست باعث شده تا بسیاری از شرکت‌ها در سراسر جهان واکنش‌های بی‌سابقه‌ای را داشته باشند. 

در واقع عواقب مرگ فلوید سیاه پوست زیر زانوهای پلیس سفید پوست مینیاپولیس فراتر از مرزهای آمریکا اثرگذار بوده است.

به طور مثال شرکت یونی‌لیور نام یکی از محصولات پرطرفدار خود را که مفهومی نژاد پرستانه داشت تغییر داده است.

با توجه به آنکه سازمان دهندگان کمپین تحریم فیس بوک تلاش می‌کنند تا فشار را علیه بزرگترین شبکه اجتماعی جهان بیشتر کنند به نظر می‌رسد روند کنونی تا حصول اهداف آن ادامه پیدا کند.

جسیکا گونزالس، معاون فیری پرس، می‌گوید که با شرکت‌های بزرگ مخابراتی آمریکایی و همچنین شرکت‌های رسانه‌ای برای جلب حمایت آنها برای تحریم فیس بوک ارتباط گرفته‌اند.

فیس بوک در واکنش به راه افتادن این کمپین گفته باید در این زمینه کار بیشتری انجام دهد و قصد دارد با همکاری گروه‌های مدنی و کارشناسان به مقابله با محتواهای نژاد پرستانه و مروج خشونت و تبعیض بپردازد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول