اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

آغاز مصاحبه متقاضیان تاسیس مراکز مثبت زندگی بهزیستی در استان مرکزی

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: مصاحبه متقاضیان تاسیس مراکز مثبت زندگی بهزیستی در استان آغاز شد.

آغاز مصاحبه متقاضیان تاسیس مراکز مثبت زندگی بهزیستی در استان مرکزی

زهرا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به آغاز مصاحبه متقاضیان تأسیس مراکز مثبت زندگی بهزیستی در استان مرکزی اظهار کرد: سازمان بهزیستی به عنوان یکی از نهادهای اصلی و تأثیرگذار در حوزه رفاه اجتماعی کشور و متولی ارتقاء سلامت اجتماعی منشأ خدمات ارزشمند تخصصی و حمایتی به گروه‏های مختلف جامعه است.

وی افزود: در آستانه گام دوم انقلاب و با گذشت ۴۰ سال از تشکیل سازمان بهزیستی و گستره مأموریت‏ها، نیازها، انتظارات و مطالبات جامعه، بهره‌مندی از پتانسیل و ظرفیت‏های مردمی در قالب شبکه‏ای از نهادهای غیردولتی فعال در کشور، به‌منظور تقویت و توسعه خدمات حمایتی و تخصصی امری اجتناب‏ناپذیر است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی بیان داشت: در چنین شرایطی طراحی و اجرای راهکاری که امکان ارائه مجموعه‏ای از خدمات را فراهم کرده و موجب تسهیل مراجعه، پیگیری و پاسخگویی به جامعه شود، بیش از پیش ضروری به نظر می‏رسد.

امینی خاطرنشان کرد: بر این اساس و به استناد بند ۴ ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و در راستای تحقق شاخص‏های سلامت اجتماعی و رعایت حقوق شهروندی، دستورالعمل نحوه تأسیس و اداره مراکز خدمات بهزیستی (مثبت زندگی) تدوین شد.

وی اظهار کرد: بر همین اساس مصاحبه تخصصی متقاضیان تأسیس مرکز خدمات بهزیستی(مثبت زندگی) با حضور اعضای گروه عملیاتی و کارشناسان معاونت‌های تخصصی آغاز شده و با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته  نفرات واجد شرایط مشخص و سپس جهت صدور موافقت اصولی بر اساس دستورالعمل کمسیون ماده ۲۶ اقدام خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به جلسه نهایی هم‌اندیشی و هماهنگی اجرایی کردن فرآیند مصاحبه متقاضیان مراکز مثبت زندگی با اشاره به اینکه متقاضیان به مدت سه روز برای مصاحبه فراخوان شده‌اند گفت: برای همه متقاضیان واجد شرایط دعوت‌نامه رسمی و پیامکی اعلام شده تا در بازه زمانی تعیین‌شده در این فرآیند شرکت کنند.

امینی در ادامه تصریح کرد: به‌منظور جلوگیری از شیوع بیماری کووید ۱۹، مصاحبه‌ها با رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی افزود: با راه‌اندازی این مراکز حرکت به سمت تحقق برنامه‌های ششم توسعه و گسترش خدمات حوزه سلامت اجتماعی محقق خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی اضافه کرد: متقاضیان راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی می‌بایست ضمن دارا بود شرایط عمومی و اختصاصی از آستانه تحمل بالا و روحیه تعامل بالایی برخوردار باشد

امینی خطاب به تیم‌های تخصصی مصاحبه‌گر نیز گفت: آنچه در فرآیند مصاحبه می‌بایست مورد ارزیابی قرار گیرد معطوف به کار کارشناسی، رازداری و توانایی افراد باشد و از اعمال سلایق فردی خودداری شود.

وی به مهم‌ترین هدف مراکز خدمات مثبت زندگی بهزیستی اشاره کرد و افزود: هدف از راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی گسترش و فراگیری خدمات سازمان و ارائه خدمات سهل و سریع به افراد مختلف جامعه است که در این راستا مراجعه افراد به حداقل کاهش خواهد داد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در خاتمه تأکید کرد: با توجه به آیتم‌های پیش‌بینی شده در مرحله اول و مرحله مصاحبه حضوری متقاضیان، نهایت تلاش بر این است که افراد توانمند و متخصص مشمول دریافت مجوز مراکز مثبت زندگی شده و خدمات عمومی و تخصصی  مورد هدف در این مراکز ارائه شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول