اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مردم به فلسفه زیارت امامزادگان توجه کنند

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: مردم باید به فلسفه زیارت امامزادگان توجه داشته باشند و برای زیارت مرقد مطهر آنها اهتمام بورزند.

مردم به فلسفه زیارت امامزادگان توجه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی ظهر امروز در دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان به مناسبت دهه کرامت و روز تجلیل و تکریم از مقام امامزادگان اظهار کرد: استان سمنان امتیازات زیادی دارد و یکی از بارزترین این امتیازات، وجود امامزادگان بزرگواری است که در اقصی نقاط استان پهناور سمنان وجود داشته و مردم از برکات وجودی آن‌ها برخوردارند.

وی با بیان اینکه وجود امامزادگان متعدد در استان سمنان نشانه ولایتمداری مردم سمنان است و مردم به میزبانی از این بزرگواران، زائران و مجاوران این اماکن مقدس افتخار می‌کنند، تصریح کرد: حرم امن این امامزادگان، مورد اعتماد مردم استان بوده و در مشکلات و غم و شادی پناهگاه امنی است که پیر و جوان به آنجا پناه می‌برند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان بیان کرد: وجود مبارک آقا علی ابن موسی‌الرضا (ع) را می‌توان عامل اصلی حضور سادات بزرگوار و امامزادگان جلیل‌القدر در ایران اسلامی عنوان کرد.

شاهچراغی افزود: عامل دیگر در بحث حضور امامزادگان جلیل‌القدر در ایران اسلامی محبت اهل‌بیت و مودت این خاندان است که در دل مردم ولایتمدار استان سمنان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در هر امامزاده‌ای که وارد می‌شوند، دو رکعت نماز به‌جا می‌آورند، عنوان کرد: مردم باید به فلسفه زیارت امامزادگان توجه داشته باشند و جهت زیارت مرقد مطهر امامزادگان اهتمام بورزند و در هنگام زیارت سعی کنند دو رکعت نماز به‌ جای آورند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با تشکر از اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه در عمران و آبادانی بقاع متبرکه استان خاطرنشان کرد: مردم استان ارادت و توجه خوبی به امامزادگان دارند و لازم است مردم همچون گذشته جهت ایجاد بسترهای بهتر برای ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی در بقاع متبرکه به‌خصوص امامزادگان در مسیر حرم حضرت رضا (ع) در کنار ادارات اوقاف و امور خیریه باشند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۴/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول