اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

سرانه ورزشی خراسان رضوی ۰.۵۵ مترمربع است/ نیاز به ۵۰۰ میلیارد اعتبار برای تکمیل پروژه‌های ورزشی

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: ۱۵۰ پروژه نیمه تمام در این استان وجود دارد که برای اتمام آنها اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

سرانه ورزشی خراسان رضوی ۰.۵۵ مترمربع است/ نیاز به ۵۰۰ میلیارد اعتبار برای تکمیل پروژه‌های ورزشی

فرزاد فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بردسکن اظهار کرد: مشکلات نیرو، اعتبار و عدم حمایت بخش خصوصی از ورزش از جمله مشکلات ورزش خراسان رضوی در شهرستان‌های این استان است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی دیگر مشکل اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی را عدم تیم منتخب در این استان دانست.

وی بیان کرد: تیم‌های باشگاهی باید از طریق بخش خصوصی حمایت شوند، اما این موضوع اجرا نشده و از اساسی‌ترین مشکل ورزش در شهرستان‌ها محسوب می‌شود.

فتاحی با بیان اینکه پروژه‌های اختصاصی در ورزش یکی از مشکلات شهرستان‌ها است، اضافه کرد: شهرستان‌های خراسان رضوی نیاز به پروژه‌های اختصاصی مانند سالن‌های ژیمناستیک، کشتی، کاراته و بدمینتون دارند، عمده‌ سالن‌ها و اماکن ورزشی عمومی است که برای برگزاری مسابقات نیز مشکل پیدا می‌کنند و رشته‌های اختصاصی نمی‌توانند با خیال راحت فعالیت کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی بیان کرد: در یکی از شهرستان‌های خراسان رضوی شهرستانی داریم که اصلاً پرسنل و نیرو ندارد و برای نگهداری ادارات و اداره کردن ورزش آن شهرستان با مشکل مواجه هستیم، بنابراین، حداقل نیاز به ۵۰ پرسنل در خراسان رضوی داریم.

وی افزود: با توجه به مکاتبات انجام شده با معاون وزیر در صورت معرفی چارت سازمانی این مهم صورت می‌پذیرد‌ که باید در این خصوص فکر اساسی شود.

فتاحی با اشاره به اینکه در خراسان رضوی ۱۵۰ پروژه نیمه‌تمام داریم، گفت: برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان  اعتبار نیاز است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی افزود: در سال جاری، ۹۰ پروژه هدف‌گذاری شده که ۵۰ پروژه آن چمن مصنوعی، ۱۲ خانه ورزشی جوانان و چندین مورد نیز استادیوم ورزشی نیمه ساخت است که در صورت تخصیص اعتبارات لازم تکمیل می‌شود.

وی به اعتبارات موجود در این استان اشاره کرد و افزود: اعتبارات سال گذشته اصلا خوب نبود و امسال وضعیت اعتبارات نسبت به سال گذشته بهتر شده، در صورت تخصیص حداقل بتوانیم ۵۰ مورد چمن مصنوعی را که دو مورد آن نیز در بردسکن است را به بهره‌برداری برسانیم.

فتاحی اعتبارات استانی سال جاری را ۸۰ میلیارد تومان ذکر و بیان کرد: از محل اعتبارات ملی هنوز اعتباری ابلاغ نشده، ولی پیش‌بینی می‌کنیم با اعتبارات صندوق توسعه سال جاری حداقل به ۱۵۰ میلیارد تومان برسد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی با اعلام اینکه تا تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در خراسان رضوی، قصد داریم پروژه جدیدی تعریف نشود، ادامه داد: برای اینکه اعتبارات حوزه جوانان به سمت شهرستان‌ها بیشتر شود نیاز به تشکل‌های مردم‌نهاد داریم که در صورت افزایش، اعتبارات دیگر نیز می‌آید.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۰۰ خانه ورزش روستایی در این استان به بهره‌برداری رسید، بیان کرد: امسال نیز ۲۰۰ خانه ورزشی روستایی دیگر با همکاری اهالی روستا و مشارکت آنها نیز به مرور در روستاهایی که فضاهای مناسبی داشته باشند، افتتاح و وسایل تجهیزات را تامین می‌کنیم.

فتاحی سرانه ورزشی خراسان رضوی را ۰.۵۵ متر مربع ذکر کرد و گفت: سرانه ورزشی در بردسکن برای هر نفر بیش از یک متر است و نسبت به جمعیت نیاز به سالن‌های ورزشی بیشتری داریم، بنابراین، از لحاظ آماری وضعیت خوب است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی از اختصاص دو چمن مصنوعی در برای بردسکن و نیز ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار برای استادیوم شهید اسماعیلی در این شهرستان خبر داد و افزود: پیگیری‌های نماینده مردم بردسکن در مجلس شورای اسلامی امری ضروری است که این اعتبار به استان و شهرستان سرازیر شود.

وی از برگزاری دهمین همایش ورزش‌های باستانی که به صورت کشوری در بردسکن برگزار می‌شود خبر داد و بیان کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا اگر شرایط مساعد باشد حتماً همایش ورزش‌های باستانی مانند سال‌های قبل برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 70050

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول