اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لابیگری نتانیاهو در آمریکا برای گرفتن چراغ سبز درباره اشغال کرانه باختری

یک وبگاه خبری آمریکایی نوشت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تلاش است با جذب حمایت اوانجلیک‌ها بر کاخ سفید فشار وارد کند تا برای طرح اشغال کرانه باختری چراغ سبز بگیرد.

لابیگری نتانیاهو در آمریکا برای گرفتن چراغ سبز درباره اشغال کرانه باختری

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وبگاه خبری-تحلیلی «آکسیوس» در مقاله‌ای به صحبت‌های امروز «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اشاره کرد.

نتانیاهو بامداد امروز (دوشنبه به وقت تهران) در یک سخنرانی مجازی با سازمان «مسیحیان متحد برای اسرائیل» از حامیان اوانجلیک‌ها در آمریکا خواست تا به نفع طرح اشغال کرانه باختری توسط اسرائیل لابی کنند.

به نوشته وبگاه «آکسیوس»، نتانیاهو در تلاش است به ترامپ در جذب این اوانجلیک‌ها به منظور حمایت از اشغال کرانه باختری فشار وارد کند.

آکسیوس در این خبر نوشت، مقامات در تل‌آویو می‌گویند نتانیاهو فکر می‌کند که ترامپ در چهار ماه مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری از لحاظ سیاسی، آسیب‌پذیر شده و می‌تواند این انتخابات را به رقیب دموکرات خود «جو بایدن» ببازد. نتانیاهو همچنین بر این عقیده است که ترامپ نیازمند حمایت اوانجلیک‌هاست تا به او رأی دهند و وی شانسی در پیروزی داشته باشد.

به همین ترتیب، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از رهبران اوانجلیک‌ انتظار دارد تا به کاخ سفید فشار وارد کنند تا تل‌آویو برای اشغال کرانه باختری از سوی کاخ سفید چراغ سبز بگیرد.

اما نتانیاهو در حالی بر حمایت اوانجلیک‌ها از طرح اشغال حساب باز کرده که برخی از رهبران سازمان اوانجلیک‌ها علناً درباره این طرح ابراز نگرانی کرده‌اند.

«جوئل روزنبرگ»، یک فعال برجسته و نویسنده اوانجلیک که به «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور و «مایک پومپئو» وزیر امور خارجه آمریکا نزدیک است، گفته اگر اشغال کرانه باختری اکنون اتفاق بیفتد، به شدت به اتحاد جعلی که توسط دولت ترامپ بین اسرائیل و کشورهای حوزه خلیج فارس علیه ایران شکل گرفته، آسیب می‌رساند.

وی همچنین به نظرسنجی‌هایی که نشان می‌دهند اوانجلیک‌ها مخالف طرح اشغال کرانه باختری هستند، اشاره کرده است.

اتحاد جهانی اوانجلیک که نمایندگی بیش از 600 میلیون اوانجلیک در سرتاسر جهان را بر عهده دارد، هفته گذشته بیانیه‌ای صادر و ابراز نگرانی عمیق خود را درباره طرح اشغال کرانه باختری اعلام کرد.

«احمد مجدلانی» وزیر توسعه اجتماعی و عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) تأکید کرده که اظهارات آمریکا درباره طرح اشغال کرانه باختری، تلاش برای فریب دادن جهانیان است.

مجدلانی در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفته که «آمریکا برای الحاق کرانه باختری اشغالی، به اسرائیل چراغ سبز نشان داده است... و اظهارات دولت آمریکا درباره عملیات الحاق... بخشی از معامله قرن آمریکایی است».

معامله قرن طرح صلح تحمیلی آمریکا است که به صورت جانبدارانه‌ از رژیم صهیونیستی تدوین شده است.

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا اخیراً ادعا کرد که مسئله اشغال کرانه باختری، «به اسرائیل واگذار شده و گسترش حاکمیت خود، تصمیمی است که باید اسرائیلی‌ها اتخاذ کنند».

نتانیاهو در ویدئوکنفرانس مجازی امروز خود همچنین مدعی شد که اجرای طرح اشغال کرانه باختری نه تنها باعث تضعیف صلح در منطقه نخواهد شد بلکه آن را ارتقا داده و مقدمات رسیدن به توافق سازش را فراهم می‌کند.

وی با ادعای آماده بودن برای مذاکره با فلسطینی‌ها، اظهار داشت: «فلسطینی‌ها را تشویق می‌کنم فرصت دیگری را از دست ندهند و یک قرن دیگر را برای نابود کردن اسرائیل هدر ندهند. آنها باید بنشیند و با حسن‌نیت مذاکره کنند. آنها باید برای مذاکره درباره سازشی تاریخی آماده باشند، که می‌تواند صلح را برای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها به همراه داشته باشد. اسرائیل برای چنین مذاکراتی آماده است. من برای چنین مذاکراتی آماده هستم».

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول