اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سیاستمدار صهیونیست: نتانیاهو از الحاق دره‌ اردن صرف نظر کرده است

وزیر پیشین دادگستری رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه اشغال دره اردن از طرح نخست‌وزیر این رژیم حذف شده، گفت او در برابر فشار کشورهای عربی تسلیم شده است.

سیاستمدار صهیونیست: نتانیاهو از الحاق دره‌ اردن صرف نظر کرده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دو روز مانده به تاریخ اعلامی رژیم صهیونیستی برای اجرای طرح اشغال بخش‌های بزرگی از کرانه باختری، وزیر پیشین دادگستری این رژیم از حذف شدن دره اردن از طرح اشغال خبر داد.

«آیلت شاکد» که به‌صورت مشترک ریاست حزب «یامینا» را نیز برعهده دارد، امروز (دوشنبه) در مصاحبه با شبکه رادیویی «گالاتز» گفت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با تسلیم شدن در برابر فشار کشورهای عربی و همچنین شرکای خود در کابینه، مقیاس طرح اشغال کرانه باختری را کوچک‌تر کرده است.

به نوشته وبگاه «عروتص‌شوع»، شاکد با ادعای اینکه اطلاعات محرمانه‌ای را درباره آخرین نسخه از طرح اشغال به دست آورده، اظهار داشت: «طرحی که اکنون مد نظر قرار دارد، شامل الحاق دره اردن نمی‌شود».

وی ادامه داد: «نتانیاهو در براب فشار اعراب و [حزب] آبی‌وسفید تسلیم شده و از [اشغال دره اردن] دست کشیده است... این، دیگر طرح ترامپ نیست (معامله قرن) بلکه طرح نتانیاهو است. او این را طراحی کرده و به نظرم می‌تواند خواستار تغییر در آن شود».

رژیم صهیونیستی قصد دارد با حمایت‌های دولت آمریکا، سی درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند. مقامات و گروه‌های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند.

 رسانه‌های اسرائیلی نیز می‌گویند ارتش این رژیم در حال آماده شدن برای مقابله با هرگونه اعتراضات و تظاهرات احتمالی فلسطینیان در واکنش به اجرای طرح اشغال سی درصدی کرانه باختری است.

این در حالی است که نتانیاهو در نشست ویدئوکنفرانسی سازمان «مسیحیان متحد برای اسرائیل» با تاکید بر تصمیم خود برای اجرای طرح اشغال سی درصدی کرانه باختری، مدعی شد که آماده نشستن بر سر میز مذاکره با فلسطینی‌ها را دارد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول