اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نماینده پوتین: نیروهایی در آمریکا به دنبال توجیه شکست در افغانستان هستند

نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان خبر ادعایی روزنامه نیویورک تایمز مبنی بر ارائه پیشنهاد مسکو به طالبان برای هدف قرار دادن نیروهای آمریکا را «جعلی» خواند و آن را رد کرد.

نماینده پوتین: نیروهایی در آمریکا به دنبال توجیه شکست در افغانستان هستند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه واکنش‌ها به گزارش ادعایی روزنامه آمریکایی درباره پیشنهاد کمک مالی مسکو به طالبان برای حمله به نیروهای آمریکایی در افغانستان، «زمیر کابولوف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه به این خبر واکنش نشان داده و آن را رد کرده است.

به نوشته اسپوتنیک، نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان اعلام کرد مسکو گزارش‌های رسانه‌ای ادعایی درباره ارائه پیشنهاد مالی به طالبان برای کشتن نظامیان آمریکایی را بخشی از «دعوای سیاسی داخلی در ایالات متحده آمریکا» می‌داند چرا که طرف‌هایی که در آمریکا علاقه‌مند به حضور نظامی این کشور در افغانستان هستند از اخبار جعلی برای توجیه شکستشان در افغانستان استفاده می‌کند.

 «زمیر کابولوف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان و رئیس اداره دوم آسیا وزارت خارجه روسیه گفت: «ما پیشتر درباره گزارش نیویورک تایمز اظهارنظر کرده‌ایم. درباره این خبر جعلی بیش از حد هیاهو وجود دارد و حتی ترامپ و دولتش هم آن را رد کرده‌اند».

وی افزود: «این ادامه یک درگیری درون حزبی (در آمریکا) است. به نظر من، شرم آور خواهد بود که زمان زیادی برای اظهارنظر درباره چنین دروغ‌های آشکاری صرف شود. مشخص است نیروهایی در ایالات متحده هستند که خواهان خارج شدن از افغانستان نیستند و به دنبال توجیه شکستشان هستند. این همه ماجرا است».


«زمیر کابولوف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان

 

روزنامه نیویورک تایمز جمعه هفته گذشته در گزارشی مدعی شد یک واحد ناشناس اطلاعاتی ارتش روسیه شبه‌نظامیان طالبان را برانگیخته تا علیه نیروهای ائتلاف بین‌المللی تحت هدایت آمریکا که در افغانستان حضور دارند، عملیات انجام دهد.

به نوشته این روزنامه مقام‌های اطلاعاتی آمریکا، ترامپ را نیز در جریان قرار داده‌ بودند و شورای امنیت ملی آمریکا در اواخر ماه مارس موضوع را در نشستی برای نهادهای اطلاعاتی آمریکا مورد بحث قرار دادند.

انتشار این گزارش با واکنش تند دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا مواجه شد و او گزارش نیویورک تایمز را رد و آن را «خبر جعلی» خواند.

رئیس‌جمهور آمریکا امروز (دوشنبه) در صفحه توئیتر خود نوشت: «جامعه اطلاعاتی آمریکا، به من گزارش داده که آنها این اطلاعات را موثق نمی‌دانند، بنابراین به من یا به معاون (من) گزارش ندادند».

پیش از این مقام‌های روسیه در رد گزارش ادعایی نیویورک تایمز موضع گرفته بودند.

 سفارت روسیه در آمریکا اعلام کرد: « اتهامات بی‌اساس و ناشناس که در آن مسکو را پشت پرده کشتن سربازان آمریکایی در افغانستان خوانده، باعث شده جان کارمندان سفارت روسیه هدف تهدیدات مستقیم قرار بگیرد» (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول