اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

موضوع سرمایه آذرآب در کارگروه اقتصادی دادگستری استان مرکزی بررسی می‌شود/بررسی مجدد پرونده مدیرعامل اسبق آذرآب

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: موضوع افزایش نقدینگی و سرمایه شرکت آذرآب در کارگروه اقتصادی دادگستری مطرح و بررسی خواهد شد.

موضوع سرمایه آذرآب در کارگروه اقتصادی دادگستری استان مرکزی بررسی می‌شود/بررسی مجدد پرونده مدیرعامل اسبق آذرآب

 به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حجت‌الاسلام عبدالمهدی موسوی ظهر امروز در بازدید از شرکت آذرآب اراک  اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دادگستری حمایت از صنایع و احیای صنعت است.

وی تصریح کرد: در استان مرکزی صنایع با مشکلاتی مواجه هستند که رسیدگی به این مشکلات در دستور کار دستگاه قضایی قرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: موضوع افزایش نقدینگی و سرمایه شرکت آذرآب در کارگروه اقتصادی دادگستری مطرح و بررسی خواهد شد. 

موسوی با بیان اینکه سه جلسه اخیر شورای تامین استان مرکزی با محوریت صنعت، اقتصاد و کار و تولید برگزار شده است، اظهار کرد: در این جلسات تاکید اصلی بر رفع مشکلات صنایع بزرگ استان است.

 باید با برنامه‌ریزی و مدیریت به موقع موانع  تولید را حذف و از بروز تنش‌‌های کارگری جلوگیری کرد

وی با اشاره به تنش‌های کارگری در صنایع استان خاطرنشان کرد: باید با برنامه‌ریزی و مدیریت به موقع موانع  تولید را حذف و از بروز تنش‌‌های کارگری جلوگیری کرد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی  از حمایت دستگاه قضا از صنایع و به ویژه شرکت آذرآب خبر داد و افزود: دستگاه قضا با جدیت از ایده‌های تولید و حوزه‌های کاری در درون و بیرون از  این مجموعه حمایت می‌کند.

موسوی نشست مدیران در دفاتر را آفت کار و تولید دانست و ادامه داد: مدیر باید در کف میدان باشد و مشکلات را از نزدیک لمس کند تا بتواند به درستی تصمیم بگیرد.

وی گفت: شرکت آذرآب با چالش‌های متعددی مواجه است، موضوع افزایش نقدینگی و سرمایه شرکت آذرآب به صورت تخصصی در کارگروه اقتصادی دادگستری بررسی خواهد شد،  سازمان تامین اجتماعی، امور مالیاتی و بانک‌ها نیز نباید برای مطالبات خود به این شرکت فشار وارد کنند.

در مورد پرونده مدیرعامل اسبق شرکت آذرآب اراک(فریبرز پرنا)  بررسی بیشتری خواهم داشت

 

رئیس کل دادگستری استان مرکزی  پیرامون پرونده قضایی کارگران اظهار کرد: حق و عدل و قانون ملاک کار است دستگاه قضا با رافت اسلامی با کارگران صنایع استان برخورد  می‌کند و پشتیبان کارگران است.

موسوی تصریح کرد:  پرونده ۴۱ کارگر آذرآب را پیگیری خواهم کرد، رای عنوان شده قطعی نیست و در این خصوص تجدیدنظر خواهد شد، همچنین در مورد پرونده مدیرعامل اسبق شرکت آذرآب اراک(فریبرز پرنا)  بررسی بیشتری خواهم داشت.

تکلیف سهام آذرآب باید هرچه سریع‌تر مشخص شود

 دادستان اراک نیز گفت: نباید اجازه داد صنایع دیگر استان به سرنوشت آذرآب و هپکو مبتلا شوند.

عباس قاسمی افزود: تکلیف سهام آذرآب باید هرچه سریع‌تر مشخص شود تا تولید  و کار در این شرکت رونق بیشتری بگیرد.

 آذرآب یکی از بزرگ‌ترین بدهکاران به سازمان تامین اجتماعی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی  نیز گفت: در حال حاضر شرکت آذرآب یکی از بزرگ‌ترین بدهکاران به سازمان تامین اجتماعی در سطح استان و کشور است، این در حالی است که سازمان تامین اجتماعی با کمک مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید نهایت همکاری را با صنایع  مشکل‌دار استان از جمله هپکو، واگن پارس و آذرآب  به عمل آورده است.

سعید فرخی افزود: ریشه مشکلات این شرکت دردسرهای مالکیتی است که باید تکلیف سهامداری بانک کشاورزی مشخص شود.

 وی تصریح کرد: متاسفانه به نظر می‌رسد تولید از نگاه سهامدار شرکت در اولویت نخست نیست، در حالی که ماهیت این شرکت تولید است.

 تعیین تکلیف پرونده مدیرعامل اسبق راهکار خروج آذرآب از بحران

سعید فرخی معاون استاندار مرکزی اظهار داشت: یکی از راه‌های خروج این شرکت از بن‌بست تعیین تکلیف پرونده مدیرعامل اسبق این شرکت(فریبرز پرنا) است چرا که صدور این رای می‌تواند در آینده آذرآب نقش ایفا کند.

مدیرعامل  آذرآب نیز گفت: 150 میلیارد تومان از سرمایه این شرکت توسط مدیرعامل اسبق، فریبرز پرنا طی سال‌های 95 و 96  از شرکت خارج شده است که هم اکنون  ارزش این رقم حدود 1500 میلیارد تومان برآورد می‌شود.

عیسی میرمحمودی افزود: خروج سرمایه‌های هنگفت از آذرآب موجب تبدیل شدن این شرکت  به یک ابر بدهکار شده است.

وی افزود: در حال حاضر تمامی حساب‌های شرکت در استان مرکزی و تهران مسدود است و ما مجبور هستیم با حساب‌های شخصی کار می‌کنیم، این در حالی است که با وجود مصوبات شورای تامین و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، سازمان‌های مختلف همکاری چندانی با آذرآب  ندارند.

مدیرعامل شرکت آذرآب لازمه تداوم کار و عقد قرارداد کاری در این شرکت را صدور  ضمانتنامه بانکی برشمرد و ادامه داد:  این مهم می‌تواند مشکلات آذرآب را حل کند.

انتهای پیام/

 
 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول