اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

آغاز پروژهٔ ساخت 1200 واحد مسکن در قالب طرح اقدام ملی توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان قزوین گفت: پروژهٔ ساخت 1 هزار و 200 واحد مسکن برکت امروز در استان قزوین با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز می‌شود، این پروژه طی ۲ سال آتی به بهره‌برداری خواهد رسید و بدون اخذ ارزش افزوده در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

آغاز پروژهٔ ساخت 1200 واحد مسکن در قالب طرح اقدام ملی توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)

مرتضی فرخی، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین، در رابطه با آغاز پروژهٔ احداث 1 هزار و 200 واحد مسکن برکت در قزوین گفت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت ورود جدی در حوزهٔ تولید مسکن، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ساخت 50 هزار واحد مسکونی را با هدف کمک به تأمین نیاز جامعه به مسکن بر عهده گرفت که سهم استان قزوین از این میزان، 1 هزار و 200 واحد است.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، این واحدها در شمال شرقی ناحیهٔ شهری مهرگان در زمینی به مساحت 4/22 هکتار است و تمامی این واحدها به‌صورت ویلایی در متراژهای 90 متری و با خروجی شمالی، در ۲ طبقه، دارای حیاط و در قالب طرح اقدام ملی ساخته می‌شود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان قزوین اظهار کرد: مقدمات عملیات اجرایی طرح مسکن برکت در استان قزوین انجام شده و نیمی از این واحدها در قالب 3 مناقصه که هر یک شامل 200 واحد مسکونی است برگزار و برندگان آن نیز معرفی شده‌اند؛ آماده‌سازی سایت در حال انجام بوده و ظرف هفته‌های آینده اجرای فوندانسیون آن آغاز می‌شود؛ هم‌چنین 600 واحد دیگر نیز طی ماه‌های آتی به مناقصه گذاشته خواهد ‌شد.

وی در ادامه عنوان کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان قزوین طی 2 سال واحدهای این طرح را تکمیل کرده و در قالب قرارداد در اختیار افرادی که در طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند قرار می‌دهد.

این مسؤول بیان کرد: در این پروژه اصول شهرسازی و معماری و استانداردهای مهندسی به بهترین شکل پیاده خواهد ‌شد و بی شک یکی از بی‌نظیرترین سایت‌های پروژهٔ ساخت مسکن در کشور خواهد بود.

تحویل مسکن برکت به متقاضیان بدون اخذ ارزش افزوده

فرخی در رابطه با نوع معماری طرح مسکن برکت گفت: در این پروژه ضمن رعایت معماری ایرانی و اسلامی و با استفاده از ترکیب سنگ و آجر در ساخت نما، تلاش می‌شود هویت هنری شهر مینودری به‌کار گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: مسئله‌ای که این پروژه را از دیگر پروژه‌ها متمایز کرده است، تحویل مسکن برکت به متقاضیان بدون اخذ ارزش افزوده است.

این مسؤول ضمن اشاره به امکانات این سایت، تصریح کرد: فضای سبز کاملاً مناسب، بازار محلی، بازارچهٔ ورودی سایت، مسجد و اماکن مذهبی، اماکن اداری، انتظامی و آموزشی در مقاطع مختلف برای این پروژه در نظر گرفته شده و تلاش شده ورودی و خروجی آن بر اساس معماری دقیق انجام گیرد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان قزوین افزود: تصویب نقشه‌ها در مجموعه‌های فنی استان انجام شده و با همکاری معاون عمرانی استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی استان، سازمان نظام مهندسی و شهرداری منطقه اکنون این پروژه در وضعیت خوبی قرار دارد.

ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از این پروژه منفعتی نخواهد برد

فرخی در ادامهٔ این گفت‌وگو ضمن اشاره به عدم منفعت اقتصادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از این پروژه ابراز کرد: بر اساس نظر ریاست ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، ستاد اجرایی در اجرای این پروژه حتی یک‌ریال نیز منفعت اقتصادی نخواهد برد و قیمت تمام شدهٔ ساخت به‌همراه قیمت تمام شدهٔ عرصه در سبد خریدار قرار می‌گیرد. 

وی ادامه داد: این پروژه به‌منظور کمک به اقشار متوسط به پایین جامعه و کمک به دولت در تأمین نیاز مسکن جامعه و نیز در راستای عملیاتی کردن فرمان مقام معظم رهبری است.

این مسؤول یادآور شد: تلاش می‌شود با استفاده از تجربه‌های گذشته در استان قزوین، این پروژه با کمترین ضریب نقص اجرا شود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان قزوین در پایان تأکید کرد: قزوین تنها استانی است که زمین پروژه را با قیمت تمام شده و نازل به خریداران می‌فروشد؛ در واقع قیمت تمام شده و نهایی زمین در اقساط چند ساله به متقاضی ارائه می‌شود و متقاضی در این زمینه دغدغه‌ای نخواهد داشت که این مسئله از ویژگی‌های مهم و بی‌نظیر مسکن برکت در استان قزوین به‌شمار می‌آید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول