اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

جای خالی سوادرسانه ای در پلتفرم های ایرانی

مؤسس انجمن سواد رسانه ای ایران پلتفرم های عمومی در فضای مجازی را ملزم به پیاده سازی آموزش سواد رسانه‌ای مخاطب عنوان کرد و گفت: مخاطب مهارت‌هایی نیاز دارد تا در مقابل بازی های اینستاگرامی تجهیز شود.

جای خالی سوادرسانه ای در پلتفرم های ایرانی

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، محمدصادق افراسیابی مؤسس انجمن سواد رسانه ای ایران در برنامه رادیو گفت وگو با اعلام اینکه حاکمیت باید بر شبکه های مجازی اشراف کامل داشته باشد، گفت: در حوزه آموزش و اطلاع رسانی به مردم باید ضمن سیاست پذیری درست، در جایی اقدام شود که مردم هم حضور داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: گاه این آموزش ها در حوزه های نخبگانی و رسانه های خاص مطرح می شود درحالیکه باید در این موارد بصورت مستقیم با مردم گفت وگو کرد.

جای خالی سواد رسانه ای در پلتفرم های ایرانی

افراسیابی پلتفرم های عمومی در فضای مجازی را ملزم به پیاده سازی آموزش سواد رسانه ای مخاطب عنوان کرد و گفت: مخاطب مهارت هایی نیاز دارد که در مقابل بازی های اینستاگرامی تجهیز شود. این ابزارها در پاره ای موارد مخاطب را به قمار تشویق می کند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی مخاطب از خانواده و اطلاعات خود صیانت کند، مجرمان و قماربازان اینستاگرامی که پول مردم را از کشور خارج می کنند، مورد شناسایی مردم قرار می گیرند.

آسیب دیدگان نباید مجرم شناخته شوند

همچنین محسن رضایی مدیر سابق تلویزیون های تعاملی با انتقاد از اینکه در رسانه ها یا کتب آموزشی به راحتی درباره مسائل مهم فضای مجازی طرح موضوع نمی شود، گفت: در بسیاری موارد مخاطب متوجه هدف یک پیج اینستاگرامی نمی شود. این صفحات با رفتارهایی خاص بالا می آیند و بعد از دریافت ضریب نفوذ تبلیغاتی، ماهیت اصلی خود را آشکار می سازند.

وی در بخشی دیگر از این برنامه اظهار کرد: کسانی که زیان دیده این معضل هستند، در کلام رئیس پلیس فتا، خود مجرم شناخت می شوند و این مسئله منجر می شود در برخورد قهری با سردمداران این شبکه های قمار، برخوردی قاطع و سریع صورت نگیرد.

سوت زنی را در فضای مجازی وارد کنید

رضایی افزود: سیستم قضایی کشور باید این کمبود را به زودی حل و فصل کند؛ درست به مانند زمانی که اعلام شد معتادان مجرم نیستند؛ بنابراین افرادی که آلوده به قمار اینترنتی شده اند، باید بزودی دست به افشاگری بزنند.

وی با بیان اینکه تبلیغات لاکچری این سایت ها واقعی نیست، افزود: به نظر می رسد سوت زنی از سوی افرادی که درگیر این بازی ها در رسانه های مجازی شده اند، باید اتفاق افتد نه اینکه چنین افرادی به دلیل مجرم بودن، از افشاگری واهمه داشته باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول