اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

سهم حقوق کارگران در هزینه‌های تولید تنها 6 درصد است/مشکلات ما مربوط به مباحث مدیریتی است

عضو هیأت رئیسه مجلس اصلاح ساختار تامین‌اجتماعی و عدم اجرای قوانین مربوط به همسان‌سازی حقوق کارگران بازنشسته را ازجمله این موارد خواند و با اشاره به وضعیت برخی از کارخانجات تحت پوشش شستا گفت: اگر می‌خواهیم حس آرامش در جامعه نهادینه شود، باید بخش تامین‌اجتماعی را از حیاط خلوت برخی آقایان خارج کنیم.

سهم حقوق کارگران در هزینه‌های تولید تنها 6 درصد است/مشکلات ما مربوط به مباحث مدیریتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، روح‌الله متفکرآزاد امروز در جلسه هم‌اندیشی نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی در مجلس شورای اسلامی با سازمان‌ها و نهادهای حوزه کار و امور اجتماعی استان  با تأکید بر اینکه افزایش حقوق کارگران تاثیر مهمی در هزینه‌های تولید ندارد، سهم حقوق کارگران در هزینه‌های تولید در کشور را بین 6 تا 8 درصد دانسته و اظهار داشت: بر این اساس افزایش دستمزدها نباید نگران‌کننده باشد.

وی تصریح کرد: افزایش دستمزد کارگران و مستمری کارگران بازنشسته به جهت تأثیر در مصرف جاری خانوارها، خود می‌تواند به رونق تولید داخلی نیز منجر شود.

متفکرآزاد با اشاره به موانع توسعه واحدهای تولیدی گفت: شرایط حاکم بر واحدهای تولیدی به‌ویژه در دوران تحریم به‌خوبی نشان می‌دهد بیشترین مشکلات ما مربوط به مباحث مدیریتی است.

وی در ادامه با اشاره به آموزه‌های دین اسلام بر توجه به معیشت مردم، متذکر شد: رسیدگی به معیشت بازنشستگان بر عهده حاکمیت بوده و اگر روند صحیحی بر این امر حاکم نباشد، انگیزه برای فعالیت نیروی کار فعلی نیز از بین خواهد رفت.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس یازدهم با فشار کاری بالا و مشکلات انباشته شده فراوان مواجه است، ادامه داد: مردم ایران به این مجلس نگاه امیدوارکننده دارند و جو حاکم بر مجلس نیز اهتمام برای حل و فصل مشکلات کشور است.

وی با بیان اینکه وظایف اصلی مجلس شورای اسلامی در بحث قانونگذاری و نظارت است، عنوان کرد: خوشبختانه قوانین مناسبی در کشور وجود دارد که احیاناً برای اجرای بهتر نیاز به تغییرات جزئی دارند و بر همین اساس در بحث نظارتی مجلس یازدهم باید تلاش بیشتری از خود نشان دهد.

متفکرآزاد اصلاح ساختار تامین‌اجتماعی و عدم اجرای قوانین مربوط به همسان‌سازی حقوق کارگران بازنشسته را از جمله این موارد خواند و با اشاره به وضعیت برخی از کارخانجات تحت پوشش شستا متذکر شد: اگر می‌خواهیم حس آرامش در جامعه نهادینه شود، باید بخش تامین‌اجتماعی را از حیاط خلوت برخی آقایان خارج کنیم.

انتهای پیام/60002/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول