اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

افتتاح نمایشگاه عکس‌های «درخت گردو»/ بازدید رئیس مؤسسه اکو از فرهنگسرای نیاوران

نمایشگاه عکس‌های فیلم سینمایی «درخت گردو» در خانه هنرمندان ایران افتتاح شد

 

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، آیین افتتاحیه مجموعه عکس‌های فیلم سینمایی «درخت گردو» که مجید طالبی عکاسی آن را بر عهده داشته است، به بهانه سالروز بمباران سردشت، عصر دیروز (یکشنبه ۸ تیر) با حضور مجید رجبی‌معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران و محمدحسین مهدویان کارگردان فیلم «درخت گردو» در گالری زمستان خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

این نمایشگاه تا ۲۳ تیر همه روزه (به استثناء شنبه‌ها) از ساعت ۱۵ تا ۲۰ میزبان علاقه‌مندان است.

پیمان معادی بازیگر این فیلم در متنی به مناسبت برگزاری این رویداد هنری نوشته است: «عکاسی سینمایی به عنوان اثری مستقل، سخت پیچیده و چند لایه است. اگر عکس روایتی باشد بر آنچه اتفاق افتاده، سینمای داستانی، به‌خصوص گونه مستند گرای تاریخی، روایتی است بر آنچه می‌توانسته اتفاق بی افتد. از این منظر این عکس‌ها به ما یادآوری می‌کنند که ما آنجا نبوده‌ایم. که این همه ماجرا نبوده. که حتما چیزی جا مانده. ثبت این لحظات ما را به واکنش وا می‌دارند که چگونه به یاد بیاوریم؛ که به یاد آوردن وظیفه آنهایی است که آنجا نبوده‌اند، آنهایى که ندیده‌اند و آنهایى که حتى نشنیده‌اند. باشد که با دیدن این عکس‌ها، لحظاتى چشمانمان را ببندیم، گوشمان را ببندیم و زبانمان را ببندیم. مگر خیال، ابعادِ تاریکیِ فاجعه را برایمان کمی روشن کند.»

 

 

* بازدید رئیس مؤسسه اکو از فرهنگسرای نیاوران

سرور بختی رییس تاجیکستانی موسسه فرهنگی اکو، عصر یکشنبه هشتم تیرماه از فرهنگسرای نیاوران بازدید کرد.

در این بازدید که با مشایعت عباد رضا اسلامی رییس فرهنگسرای نیاوران انجام شد سرور بختی از بخش های مختلف فرهنگسرای نیاوران بازدید و از ظرفیت ها و پتانسیل های مختلف آن آگاه شد.
سرور بختی در پایان این بازدید در گفتگویی، با ذکر این مطلب که در خصوص تاریخچه فرهنگسرای نیاوران و فعالیت های آن بسیار شنیده‌ام، گفت: بسیار خوشحالم که امروز از یکی از مهم ترین مراکز فرهنگی و هنری ایران بازدید می کنم. 
وی افزود: بسیار علاقمندم که با چنین مراکز فرهنگی و هنری در آینده برنامه مشترک فرهنگی و هنری برگزار کنیم. 
رییس موسسه فرهنگی اکو همچنین با اشاره به شیوع بیماری کرونا در جهان ابراز داشت : در جلسه ای که امروز با ریاست فرهنگسرای نیاوران و تنی چند از کارشناسان و اصحاب اهل فن داشتیم طرح های بسیاری را به منظور گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری  مطرح کردیم . این طرح ها در غالب اجرای پروژه های ملی، با در نظر گرفتن بیماری کرونا، بنا دارد تا روحیه امید  بخشی را میان مردمان کشورهای حوزه اکو بیش از پیش تقویت کند  
گفتنی است در این بازدید آقایان افضلی مدیر عامل بنیاد رودکی، ایرجی عضو هیئت مدیر بنیاد رودکی، موسوی از سازمان زیبا سازی شهر تهران، بزرگ نیا، احتشام، نظری و محمد رجبی اندیشمند، نویسنده و پژوهشگر حوزهٔ فلسفه هنر حضور داشتند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول