اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

خسارت 22 میلیاردی باشگاه‌های استان در ایام کرونا

رئیس اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۵۱۵ باشگاه در سطح استان داریم، گفت: این باشگاه‌ها در جریان کرونا به طور کامل تعطیل شدند و برآورد کلی ما از خسارت‌های وارده به باشگاه‌های استان حدود ۲۲ میلیارد تومان است که با افزایش این دوره به ۲۵ میلیارد هم خواهد رسید.

خسارت 22 میلیاردی باشگاه‌های استان در ایام کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حمید کریمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت رشته‌های ورزشی در ایام کرونا گفت: طبق مصوبه‌ ابلاغ شده از وزارت ورزش و جوانان ورزش‌هایی که مبارزه‌ای و برخورد فیزیکی دارند ممنوع هستند و ورزش تالو به دلیل نمایشی بودن آن صورت می‌گیرد و انجام آن آزاد است.

رئیس اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه روی باشگاه‌های مسقف و بیلیارد نظارت سخت‌گیرانه‌ای صورت می‌گیرد، افزود: طی سیاست‌های اداره کل دائما هم ردیف با کرونا در زمینه ورزشی اطلاع‌رسانی کردیم و با ساده‌ترین وسایل افراد را به ورزش کردن در خانه تشویق کردیم.

وی اظهار داشت: باتوجه به اینکه دستور بازگشایی در مناطق زرد اعمال شده بود اما هیات‌های ورزشی از این موضوع استقبال نکردند.

پرداخت وام 12 میلیونی به اماکن ورزشی بیمه شده

کریمی در خصوص پرداخت وام ۱۲ میلیون تومانی به اماکن ورزشی عنوان کرد: صاحبان باشگاه‌های ورزشی که کارکنان آن‌ها بیمه نیستند مشمول این وام نیستند و تنها سه باشگاه در استان ما دارای بیمه بودند.

رئیس اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری با اشاره به میزبانی استان در مسابقات کشوری بیان کرد: در سال ۹۷،  ۴۷ بار و در سال ۹۸ با وجود بیماری کرونا و مشکلات اقتصادی ۷۱ میزبانی را انجام دادیم که یک میزبانی به صورت بین‌المللی در شهر بروجن با  حضور۹ کشور صورت گرفت و ما طالب این هستیم که سالانه یک میزبانی بین‌المللی را انجام دهیم و این روند تداوم داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اقتصادی کردن ورزش همواره مدنظر بوده است، افزود: در استان ما نه صنایع از قوت ورزشی بهره‌مندند و نه ورزش از صنایع بهره‌مند شده و با توجه به این موضوع که کمک به ورزش حرفه‌ای غیر قانونی و ممنوع است باید شهرستا‌ن‌های محروم که از صنایع مادر برخودار نیستند کمک هزینه دریافت کنند.

کریمی با اشاره به وجود برنامه در خصوص چینش منابع انسانی گفت: هر مدیر با برنامه‌‌ای در این زمینه حساسیت دارد و رویکرد من در انتخاب رئیس هیات‌های ورزشی انتخاب روسایی تحصیل کرده، برنامه‌ریز، مدیر، مدبر و دغدغه‌مند در ورزش است.

لزوم جدایی دو حوزه ورزش و جوانان به‌دلیل گستردگی کار

رئیس اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری با اشاره به گسترده بودن هر دو حوزه‌ ورزش و جوانان اظهار داشت: ما در تلاش برای ایجاد شغل برای جوانان بوده‌ایم و در ورزش‌هایی همچون رفتینگ، قایق‌رانی، مربی‌های موقت در پارک‌ها و در حاشیه ورزش ایجاد اشتغال به صورت محدود صورت گرفته است.

کریمی افزود: با رایزنی با بنیاد مسکن استان در خصوص اختصاص زمین و ساخت مسکن برای جوانان اقدام کرده‌ایم و در بروجن مسکنی از خیرین برای زوج‌های سال اولی در نظر گرفته شده است، ما به عنوان بالاترین مرجع اجرایی در حوزه ازدواج و مسکن به متولیان این امر فشار آورده‌ایم ولی فقط جنبه توصیه‌ای و ارشادی دارد و تا زمانی که ورزش و جوانان جدا نشوند ما به رسالت واقعی خود نخواهیم رسید.

خسارت 22 میلیاردی باشگاه‌های استان در ایام کرونا

وی با بیان اینکه ۵۱۵ باشگاه در سطح استان داریم، افزود: این باشگاه‌ها در جریان کرونا به طور کامل تعطیل شدند و برآورد کلی ما از خسارت‌های وارده به باشگاه‌های استان حدود ۲۲ میلیارد تومان است که با افزایش این دوره به ۲۵ میلیارد هم خواهد رسید و باشگاه‌هایی که استیجاری دولت هستند بخشیده می‌شوند در پرداخت هزینه‌ها پیشنهاد ۵۰ درصد تخفیف در دستور کار قرار دارد.
انتهای پیام/۶۸۰۳۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول