اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مبارزه با قاچاق در حد انتظار نیست

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: مسأله مبارزه با قاچاق آنطور که انتظار می‌رفت، در کل کشور اجرایی و عملیاتی نشده است.

مبارزه با قاچاق در حد انتظار نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان اظهار کرد: گزارش ارائه‌شده اقدامات کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سال ۹۸، گزارشی خوب، منسجم و پرباری بود که برای نخستین بار بدین شیوه جامع و کامل ارائه شد.

وی بیان کرد: یکی از سوالهای روز قیامت این است که از کجا به دست آوردی و در کجا خرج کرده ای! اگر انسان عقیده‌ای به تأثیرات مال حلال و حرام در زندگی داشته باشد، برای کسب رزق حلال هرگز به دنبال قاچاق نمی‌رود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: برای مبارزه در راه قاچاق ابتدا باید معتقد به روزی حلال باشید؛ مردم یا نمی‌دانند و اقدام به این عمل می‌کنند یا می‌دانند و دانسته دنبال حرام می‌روند، این وظیفه روحانیان است که مردم را با حلال و حرام آشنا کنند.

شاهچراغی ادامه داد: حرام‌خواری از سرطان و کرونا هم بدتر است؛ چراکه دین را از انسان می‌گیرد و آتش جهنم را به دنبال خواهد داشت. حرام‌خوری، آتش خواری است و مردم باید این مهم را باور کنند و الا این گناه اصلاح نخواهد شد.

وی افزود: منع از حرام خواری و آشنا کردن با حلال و حرام وظیفه همه اقشار مردم و به‌ویژه روحانیت است. نقش مردم در مبارزه با قاچاق، نقش مهمی است، باید از مردم کمک گرفت؛ اگر مردم با شما همکاری و همراهی کنند، راه آسان‌تر خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: مردم باید چشم و چراغ مسؤولان در این راستا باشند، قطعاً گزارشات مردمی زود می‌تواند مسؤولان را در عرصه مبارزه موفق کند و باید از مردم خواست اگر خبری و شکی و ظنی در این زمینه در جامعه دارند، گزارش بدهند.

شاهچراغی ادامه داد: پیشگیری بر مقابله ارجحیت دارد؛ چراکه پیشگیری هم راحت‌تر و هم آسان‌تر است.

وی بیان کرد: یکی از پیشگیری‌ها در اسلام تقواست و اگر تقوا جلودار گناه نبود، مجازات‌های سنگین باید درنظر گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: از خود گذشتن سخت است؛ نباید از حرام گذشت؛ عبور کالای قاچاق به کشور باید نظارت بیشتری شود.

شاهچراغی ادامه داد: انسان در مقابل هر مسؤولیتی که می‌پذیرد باید جدی و عاشق باشد، مبارزه با قاچاق کالا وارز، عشق و اطاعت از رهبری می‌خواهد؛ کار عاشقانه به موفقیت می‌انجامد و اگر صرفا اسمی باشد و فقط افراد به دنبال پست باشند و عاشقانه کار انجام نشود، موفق نخواهند بود.

وی بیان کرد: خدمت به اسلام و نظام و رهبری باید عاشقانه و خالصانه باشد و اگر خدمت با عشق بود به هدف منتهی خواهدشد؛ در راه مبارزه با قاچاق، مدیران باید در زیر مجموعه خود عشق به خدمت ایجاد کنند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: هر که پست و سمتی را قبول کرد، باید جدی باشد، تلاش کند و با آمادگی کار کند.

شاهچراغی ادامه داد: فرمایشات و سخنان مقام معظم رهبری با یکدیگر ارتباط دارد، چه در حوزه اقتصادی و فرهنگی و .... که باید این فرمایشات اجرایی و عملیاتی شود؛ در این صورت می‌توانیم جلو برویم و هر سال از سال گذشته بهتر عمل کنیم.

وی بیان کرد: رهبر معظم ‌انقلاب در بحث کرونا به مساوات و کمک مؤمنانه اشاره کردند و مردم به امر رهبری پاسخ دادند، ایثار و انقلابی عمل کردند و به دنیا نشان دادند که ما ایثارگر هستم و با هم برابریم.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: مسأله مبارزه با قاچاق آنطوری که انتظار می‌رفت در کل کشور اجرایی و عملیاتی نشده است.

انتهای پیام/74001/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول