اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یحیی سریع: 400 کیلومتر مربع در «البیضاء» و «مأرب» آزاد شد

سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از آزادسازی 400 کیلومتر مربع در استان‌های «البیضاء» و «مأرب» خبر داد.

یحیی سریع: 400 کیلومتر مربع در «البیضاء» و «مأرب» آزاد شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز (دوشنبه) در کنفرانسی مطبوعاتی جزئیات یک عملیات نظامی بزرگ را تشریح کرد.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، سریع اعلام کرد، شهر «ردمان» در استان البیضاء و جبهه «قانیه» (در البیضاء) پاکسازی و بخش‌‎های زیادی از شهر «العبدیه» در استان مأرب آزاد شد.

وی در این کنفرانس خبری تأکید کرد: ۴۰۰ کیلومتر مربع در البیضاء و مأرب (که هر دو تقریبا در مرکز یمن هستند) آزاد شد.

وی در ادامه افزود، عملیات نظامی به سمت قانیه ادامه پیدا کرد و در همین حین خائن «یاسر العواضی» با هماهنگی کشورهای ائتلاف متجاوز برای دور زدن نیروهای ما در شهر ردمان وارد عمل شد.

سریع تصریح کرد، تلاش شد این خائن با نصیحت از وارد شدن به برنامه‌های ائتلاف سعودی بازداشته شود اما وی تمام این نصیحت‌ها را رد کرد وبه همراه مزدوران وعناصر تکفیری علیه ارتش یمن دست به تحرکات زد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه گفت، خائن العواضی از کشورهای ائتلاف کمک گرفت و این کشورها با پول، سلاح، مزدور و حتی پشتیبانی هوایی به وی کمک کردند. العواضی یک کارگاه برای ساخت بمب نیز به پا کرده بود تا نیروهای ارتش یمن در البیضاء را هدف بگیرد. ائتلاف متجاوز به العواضی تعدادی خودروی زرهی و دیگر سلاح‌ها بعلاوه مزدورانی از داعش و القاعده داده بود و با بیش از ۲۰۰ حمله هوایی از وی پشتبانی کرد.

سریع تصریح کرد: طرح هجومی برای نابود کردن فتنه العواضی پیشروی از چهار مسیر «القرشیه، السوادیه، الملاجم و السودیه» بود. تنها در طی ساعت‌های اولیه از انجام این عملیات دهها مزدور کشته، زخمی و اسیر شدند و دهها نفر دیگر فرار کردند. فقط در عرض ۲۴ ساعت از آغاز عملیات، تکلیف آن روشن شود و نیروهای ما توانستند به مخفیگاه خائن العواضی برسند که وی از آنها فرار کرده بود.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: در پی تأمین امنیت ردمان، اجرای عملیات هجومی مهمتری برای پیشروی در جبهه‌های قانیه و العبدیه را آغاز کردیم. در عملیات قانیه و العبدیه دهها عدد از مواضع دشمن علیرغم حملات هوایی شدید ائتلاف سعودی سقوط کرد. پیشروی مهم در این عملیات منجر به آزادسازی مناطق وسیعی از العبدیه و وارد کردن خسارت‌های شدید به ائتلاف سعودی شد.

وی ادامه داد، انجام عملیات سه روز طول کشید و منجر به آزادسازی ۴۰۰ کیلومتر مربع از استان‌های البیضاء و مأرب شد. حدود ۲۰۰ نفر از نیروهای دشمن کشته، زخمی یا اسیر شدند و دستکم ۲۰ خودروی زرهی آنها نابود شد علاوه اینکه مقادیر زیادی سلاح ابه همراه خودروهای زرهی اماراتی و سعودی به غنیمت گرفته شد. در انجام این عملیات منحصر به فرد یگان پهپادی و موشکی ارتش یمن نیز مشارکت داشتند.

سریع سپس از مواضع قبایل البیضاء در رد مزدوران و خیانتکاران قدردانی و بر اجرای گام‌های راهبردی مهم تأکید کرد.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول