اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

موضع‌گیری سنگین اروپایی‌ها علیه چین

اتحادیه اروپا به دولت چین هشدار داد در صورتی که این کشور بازار خود را بیشتر از شرایط کنونی برای حضور اروپایی‌ها باز نکند بر سرمایه‌گذاری چینی‌ها در کشورهای عضو اتحادیه محدودیت اعمال خواهد کرد.

موضع‌گیری سنگین اروپایی‌ها علیه چین

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از اسپوتنیک، در سال 2019 مجموع مبادلات تجاری چین و اتحادیه اروپا 560 میلیارد دلار بود که این رقم 164 میلیارد دلار به نفع چینی‌ها بوده است.

دو طرف مدت‌هاست که روی بستن یک توافق جامع در زمینه سرمایه‌گذاری کار می‌کنند و هدف از این توافق ایجاد فرصت‌های جدید برای اروپایی‌ها در چین است.

والدیس دومبروفسکیس، معاون سیاست اقتصادی کمیسیون اروپایی، می‌گوید البته حدود 5 سال است که این روند جریان دارد و حالا مذاکرات دو طرف به خاطر سخت‌‌گیری چینی‌ها وارد یک فاز بحرانی شده است.

بروکسل قصد دارد در صورتی که چینی‌ها فضای بیشتری برای حضور شرکت‌های اروپایی در بازار این شرکت فراهم نکنند محدودیت‌های جدیدی را بر سرمایه‌‌گذاری شرکت‌های چینی در این اتحادیه فراهم کنند.

وی با بیان اینکه موانع جدی در ورود شرکت‌های اروپایی به چین وجود دارد تاکید کرد هنوز مشکلات جدی بین چین و اروپا وجود دارد که باید قبل از امضای توافقنامه سرمایه گذاری بین دو طرف حل شود.

پیشتر انتظار می‌رفت که مذاکرات اروپا و چین در ماه سپتامبر سال گذشته به پایان برسد.

هفته گذشته سابین ویاند، دبیر سیاست تجاری کمیسیون اروپایی گفته بود که امیدوار است تا ماه جولای شاهد کمی شفافیت بیشتر نسبت به اوضاع توافق با چین باشیم.

چند روز پیش به صورت ویدئو کنفرانس نشستی بین مقامات چین و اتحادیه اروپا برگزار شد اما نتوانست به صدور بیانیه مشترک منجر شود.

سرمایه‌گذاری مستقیم چین در اتحادیه اروپا از صد میلیارد دلار در سال 2018 به 19 میلیارد دلار در سال 2019 سقوط کرده است که دلیل آن اعمال محدودیت ‌بیشتر در خروج سرمایه از سوی دولت چین، کاهش نقدینگی و افزایش مناقشات ژئوپلیتیک بین چین و اتحادیه اروپا بودند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول