اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

جان دوباره در کالبد اسکی کهگیلویه و بویراحمد؛ اسکی تابستانه در قاش‌مستان+تصاویر

رئیس هیئت اسگی کهگیلویه و بویراحمد از اسکی تابستانه در قاش مستان دنا توسط اسکی‌بازان خبره استان خبر داد.

جان دوباره در کالبد اسکی کهگیلویه و بویراحمد؛ اسکی تابستانه در قاش‌مستان+تصاویر

حمید زرافشان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به برنامه‌هایی که برای توسعه رشته مهیج اسکی در استان پس از انتخاب به عنوان ریاست این هیئت دارد اظهار کرد: برنامه های متنوع و متعددی برای اسکی استان در نظر گرفته‌ایم و از این پس خبرهای بیشتری از اسکی کهگیلویه و بویراحمد خواهید شنید و برای تحول در اسکی آمده‌ایم.

وی گفت: تیمی متشکل از قهرمانان و مربیان ارزشمند به سرپرستی و راهبری غلامرضا حق بین موفق شدند با اسکی به بلندترین قله دنا و بلندترین قله استان قاش مستان به ارتفاع ۴۴۱۲ متر صعود کنند و مسیر یخچال قاش مستان بطول تقریبی ۱۲ کیلومتر را اسکی کنند.

رئیس هیئت ورزشی اسکی استان گفت: این اولین بار است که تیم اسکی در این فصل گرم تابستان در دنای جاودان اسکی می‌کنند.

وی افزود: تاریخچه صعود با اسکی و اسکی در دنا به سال ۷۸در قله قدویس  برمی‌گردد که دو نفر اسکی باز فرانسوی و غلامرضا حق‌بین و حیدر عباسی در برنامه حضور داشتند و اسکی در قاش مستان به سال ۸۱ برمی‌گردد که اسکی بازان حیدر عباسی و غلامرضا حق بین موفق شدند برای اولین بار از گردنه و یخچال قاش مستان فرود بیایند.

زرافشان خاطرنشان کرد: فرود با اسکی از قله فنی مورگل به سال ۸۶ باز می‌گردد که آقایان عباس بشارتی، علی بشارتی به سرپرستی حق‌بین موفق شدند اولین فرود با اسکی را در مورگل ۴۴۰۰ متری رقم زنند.

وی گفت: این صعود و فرود با اسکی در دنا در تاریخ ۵ و ۶ تیرماه جاری انجام پذیرفت و افراد شرکت کننده آرش بشارتی قهرمان اسبق اسکی و از اعضا تیم ملی اسکی کشور و فارغ تحصیل تربیت بدنی)؛ آبتین بالش‌زر عضو سابق تیم ملی اسکی کشور در مسابقات آسیایی؛ عباس بشارتی مربی اسکی؛ غلامرضا حق بین نویسنده کتاب دنا مربی درجه یک کوهپیمایی کشور و مربیان با سابقه اسکی و بنیانگذار هیات اسکی استان و رئیس هیات اسبق اسکی و کوهنوردی استان و آقایان مصطفی منوچهری و وحید خادمی بودند.

انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول