اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

افزایش 24 درصدی کشف قاچاق کالا در خوزستان

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: برای تحقق جهش تولید و حمایت از تولید داخل مبارزه با قاچاق سازمان یافته یکی از مؤلفه‌های اصلی است و در این زمینه اقدامات خوبی انجام دادیم.

افزایش 24 درصدی کشف قاچاق کالا در خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز،  سردار حیدر عباس‌زاده ظهر امروز در نشست خبری درخصوص آخرین شرایط انتظامی خوزستان، اظهار کرد: مجموعه نیروی انتظامی در حوزه امنیت داخلی، انصافا در حال تلاش و فداکاری است؛ نیروهای انتظامی شبانه روز پای کار هستند و کلیه مدیران و اکثریت همکاران این کلمه شبانه روزی را در زندگی خود لمس کرده‌اند.

وی افزود: با تلاش و همراهی مردم خوب و عزیز استان خوزستان، کارهای خوبی در ۳ سال اخیر و در حوزه امنیت داخلی انجام شده که به صورت مستمر و بدون وقفه اجرا شده‌اند.

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: این ارائه گزارش به معنای این نیست که هیچ نارسایی و مشکلی در حوزه امنیت داخلی استان نباشد زیرا ابزار در دسترس ما نیز مشکلاتی دارد.

وی ادامه داد: خوزستان استانی است که در موضوعات جرائم خشن به‌ویژه سرقت‌های مسلحانه، سرقت به عنف و تیراندازی‌ها فراوانی بالایی دارد و گاهی برخی حوادثش به نحوی است که باعث نگرانی و دغدغه و نارضایتی مردم می‌شود که انصافا نیروی انتظامی حضور و برنامه ریزی خوبی برای این موضوعات داشته است.

عباس‌زاده عنوان کرد: سلاح و مهمات زیادی در استان داریم و مربوط به یک دهه نیست و حتی برخی از آن‌ها به قبل از پیروزی انقلاب برمی‌گردد. تلاش کرده‌ایم یک آمار تقریبی از سلاح‌های موجود در استان را جمع آوری کنیم و در سه سال اخیر به صورت مستمر طرح‌های جمع آوری سلاح‌های غیرمجاز را با انجام کارهای اطلاعاتی اجرا کرده‌ایم.

وی ادامه داد: موفق شدیم در 98 روز اول سال جاری 2 هزار و 50 قبضه انواع سالح غیرمجاز جنگی و شکاری را کشف کنیم که در نوع خودش از بعد انقلاب و حتی در کل کشور بی سابقه بوده است که این اقدام تصادفی نیست و برای آن کار و برنامه ریزی شده است. این تعداد، میزان سلاح‌های جمع آوری شده کل استان نیست ولی اثرات مثبتی دارد که از آن جمله می‌توان به کاهش تیراندازی‌ها اشاره کرد.

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در زمینه تیراندازی 92 درصد عاملان تیراندازی را شناسایی و دستگیری کردیم و بخش عمده‌ای از سلاح‌های به کارگرفته شده در این تیراندازی‌ها کشف شده که اکثر آن‌ها نیز شاکی داشته است.

وی افزود: اخیرا پنج باند مهم را شناسایی و مهندم کردیم؛ 48 قبضه مسلسل شورشی را چند روز پیش در شهرستان اهواز کشف کردیم و هفته گذشته 57 قبضه سلاح را در دزفول به صورت باندی از قاچاقچیان شناسایی و کشف کردیم.سال گذشته هم توفیقات بی نظیری در این زمینه داشتیم و 6 هزار و 400 قبضه سلاح غیرمجاز کشف کردیم. بالای 20 هزار فشنگ جنگی و شکاری از ابتدای سال  خوزستان جمع آوری شده است.

سردار عباس‌زاده بیان کرد: یک هزار و 540 نفر در این ارتباط دستگیر شدند یا سلاح و مهمات غیرمجاز نگهداری و یا تیراندازی کردند و از ابتدای سال 9 طرح جمع آوری سلاح و مهمات غیرمجاز به صورت هماهنگ در کل استان خوزستان اجرا شده است.

وی افزود: در حوزه کشفیات مواد مخدر اقدامات خوبی انجام شده؛ ما 3 تن و 500 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف کردیم که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 44 درصد افزایش کشفیات داشتیم و 117 نفر قاچاقچی و 552 نفر هم خُرده فروش در این رابطه دستگیر کردیم که بازداشت یک هزار و 700 نفر نفر معتاد متجاهر را نیز باید به آن اضافه کرد.

عباس‌زاده در خصوص بحث مبارزه با قاچاق کالا نیز گفت: نیروی انتظامی خوزستان ورود خوبی به کالای قاچاق داشته و از ابتدای سال جاری تاکنون 920 میلیارد و 464 میلیون و 130 هزار ریال کشفیات کالای قاچاق داشتیم که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 24 درصد افزایش کشفیات داشتیم.

وی ادامه داد: توجهی که در حوزه کالای قاچاق داریم بیشتر روی باندهای سازمان یافته است.
برای تحقق جهش تولید و حمایت از تولید داخل مبارزه با قاچاق سازمان یافته یکی از مؤلفه‌های اصلی است.

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: طی سه سال اخیر شاهد کاهش وقوع جرائم خشن از قبیل قتل، سرقت مسلحانه، تیراندازی، آدم ربایی، گروناگیری و سرقت به عنف در استان خوزستان بودیم که طی این سال‌ها از این باب، استان برتر شده‌ایم.

وی اضافه کرد: در بحث جرائم خشن از ابتدای سال جاری، در قتل 107 درصد کشف داشتیم که بالای 90 درصد بر اثر اختلافات ملکی و خانوادگی بوده است. در زمینه سرقت مسلحانه 87 درصد و
در سرقت‌های به عنف نیز 120 درصد کشفیات داشتیم.

وی افزود: در حوزه تصادفات و سوانح برون شهری آمار متوفیان 17 درصد از ابتدای سال کاهش داشته و در حوزه درون شهری هم در مجموع تصادفات خسارتی، جرحی و فوتی 48 درصد کاهش داشتیم.

سردار عباس زاده در خصوص مبارزه با کرونا نیز اظهار داشت: نیروی انتظامی از ابتدای شیوع ویروس کرونا با تمام ظرفیت پای کار آمد. در بحث مسمومیت افراد با الکل موارد بسیاری را دستگیر کردیم و تقریبا این معضل را ریشه کن کردیم. برای صفر شدن عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی بالای 300 هزار بازرسی از اماکن داشتیم و بیش از 5 هزار مورد از اماکنی که رعایت نمی‌کردند پلمب کردیم.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول