اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

بازداشت کلاهبرداران اینترنتی میلیاردی در مازندران

فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری 2 کلاهبردار اینترنتی که با آگهی استخدام و کاریابی در شبکه‌های اجتماعی از شهروندان کلاهبرداری می‌کردند، خبر داد.

بازداشت کلاهبرداران اینترنتی میلیاردی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری و به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار "مرتضی میرزایی" با اعلام این خبر گفت: در پی مراجعه شهروندی به پلیس فتای این فرماندهی مبنی بر کلاهبرداری از وی به صورت اینترنتی و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: کاراگاهان و کارشناسان پلیس آگاهی با انجام تحقیقات از مالباخته در بررسی‌های اطلاعاتی و فنی دریافتند، افرادی ناشناس در شبکه‌های اجتماعی با تبلیغات و آگهی کاریابی و استخدام در شرکت‌های مختلف و هدایت افراد به درگاه جعلی بانک برای پرداخت هزینه ثبت نام اولیه اقدام به دریافت اطلاعات حساب بانکی آنان می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان مازندران، اظهار کرد: ماموران پلیس فتا با دریافت این اطلاعات و شناسایی متهمان به کلاهبرداری رد این افراد را در یکی از استان‌های مرکزی کشور شناسایی کردند.

سردار میرزایی افزود: با هماهنگی قضائی ماموران پلیس فتا با شناسایی مخفیگاه متهمان این افراد را در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه در یکی از شهرستان‌های مرکزی کشور دستگیر کردند که در بازرسی از مخفیگاه یکی از متهمان ۲۷ عدد سیم کارت، ۷ دستگاه تلفن همراه، ۴ قطعه سکه بهار آزادی و مبلغ ۴۴ میلیون ریال وجه نقد کشف شد.

وی با بیان اینکه متهمان در تحقیقات پلیس به بزه انتسابی و کلاهبرداری ۳ میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریالی اقرار کردند، افزود: متهمان با ایجاد درگاه جعلی بانکی در شبکه‌های اجتماعی و هدایت افراد به این درگاه جعلی بانکی اطلاعات حساب بانکی شهروندان را سرقت و اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنان می‌کردند.

انتهای پیام/۸۶۰۴۱/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول